Genereer meer en betere leads
Een goede marketing automation strategie (en software) zorgt ervoor dat meer én betere leads kunnen worden gegenereerd.
DIENSTEN > MARKETING > Marketing automation
Marketing automation strategie voor meer efficiëntie en effectiviteit.
Marketing automation (of marketing automatisering) is het gebruik maken van systemen en technologieën om potentiële klanten aan uw merk te binden en 'geautomatiseerd' door de customer journey te leiden. Hoe? Door het exact timen en automatiseren van contactmomenten, waardoor bezoekers omgetoverd worden naar leads, leads naar marketing qualified leads (MQL), MQL's naar sales qualified leads (SQL), en SQL's naar klanten.
Door deze contactmomenten te automatiseren verlaagt u de kans dat leads niet verloren gaan, verhoogt u de kans dat leads converteren, dat inzichtelijk wordt waar kansen en bottlenecks zitten én dat uw tijd op de meest efficiënte manier kan worden ingezet.
In andere woorden: hogere efficiëntie en meer resultaat!
Dat is afhankelijk van de behoeftes en uitdagingen binnen de organisatie. Marketing automation kan veel voordelen opleveren mits het goed geïmplementeerd wordt. Een belangrijke overwegingen zijn de benodigde inspanningen op het gebuide van de huidige marketing- en sales processen en uitdagingen.
Zijn er bijvoorbeeld veel contactmomenten nodig alvorens een lead klant wordt, dan marketing automation een valide optie om dat proces efficiënter en effectiever te maken.
Of als marketing accountability hoog in de vaandel staat, dan is marketing automation interessant.
Marketing automation automatiseert marketinginspanningen door middel van voorgedefinieerde workflows. Met deze flows en de juiste tools kunnen processen vervolgens efficiënter worden ingedeeld. Zo kan de ontwikkeling van klanten gevolgd worden en wordt inzichtelijk welke aspecten hij/zij interessant vindt. Eenmaal ingericht kan het systeem bepalen in welke fase een potentiële klant is, en wat gedaan moet worden om die naar de volgende fase te leiden. Dit wordt vervolgens automatisch verzonden.
Door de tijd heen leren we steeds meer over de klant en kunnen we de communicatiemomenten steeds beter (automatisch) personaliseren.
Let op: marketing automation gaat om het opschalen van marketinginspanningen, niet over het overnemen van uw marketinginspanningen.
Klinkt leuk allemaal, maar wat haal ik eruit voor mijn onderneming?
Genereer meer en betere leads
Een goede marketing automation strategie (en software) zorgt ervoor dat meer én betere leads kunnen worden gegenereerd.
Leer meer over uw bezoekers
Omdat alles meetbaar wordt, wordt ook duidelijker wie de bezoekers zijn en kan communicatie gepersonaliseerd worden. Dit gaat uiteindelijk voor meer leads en conversie zorgen.
Maak het meetbaar
Het goed inrichten van een automation flow zorgt ervoor dat duidelijk wordt in welke fase van het marketing- of sales proces de bottlenecks zitten en wat juist wél voor resultaat zorgt.
Maak de klantreis inzichtelijk
Weten hoe klanten klant worden is de beste manier om marketing- en sales processen te versterken en te verbeteren. Marketing automation helpt hierbij.
Verbeter marketing en sales alignement
Doordat marketing automation overlap heeft bij zowel marketing als sales fungeert het als een bindend middel tussen de twee werelden. Samen bepalen we de juiste koers.
Verhoog de ROI
Marketing automation kan ervoor zorgen dat u meer rendement behaalt met uw huidige marketinginspanningen. Zo houdt u meer budget over voor andere dingen.
Marketing bestaat primair uit een viertal fases. Hoewel de invulling van de fases per bedrijf kunnen verschillen, komen ze uiteindelijk altijd neer op de volgende 4 stappen:
De marketinginspanningen binnen deze fases kunnen in theorie allemaal geautomatiseerd worden. Wanneer marketing automation op de juiste wijze wordt toegepast, kan dit proces voor elke doelgroep en persona worden geautomatiseerd.
Neem direct telefonisch contact met ons op via 088 90 90 800 of vraag een gratis adviesgesprek aan. Geheel vrijblijvend uiteraard.
Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan.
Meld u aan voor onze wekelijkse mailing met tips & tricks over content, SEO, SEA, websites, drukwerk, branding en nog meer marketing gerelateerde onderwerpen.