GRATIS ADVIESGESPREK

DIENSTEN > MARKETING > Marketing automation

verhoog uw online vindbaarheid en maximaliseer conversie met marketing automation.

Automatiseer marketing processen om uw marketinginspanningen naar een hoger niveau te tillen, uw klanten de optimale customer journey te bieden en uw conversie te maximaliseren.

wat is marketing automation?

Marketing automation is het gebruik maken van geautomatiseerde systemen om potentiële klanten aan uw merk te binden en door de customer journey te leiden. Hoe? Exact timen van contactmomenten, waardoor leads kunnen worden omgetoverd tot klanten. Door middel van deze geautomatiseerde contactmomenten zorg je ervoor dat deze leads niet verloren gaan en getriggerd worden om tot actie over te gaan. Dit leidt tot een hogere efficiëntie en conversie!

Marketing automation flow diezit

wanneer moet u aan de slag met marketing automation?

Dat is afhankelijk van de behoeftes en uitdagingen binnen de organisatie. Marketing automation kan een groot voordeel opleveren mits goed geïmplementeerd. Een van de belangrijkste overwegingen is die van het marketing- en salesproces. Wanneer er bijvoorbeeld veel moeite en contactmomenten nodig zijn alvorens men klant wordt, dan is het zeker de moeite waard om te onderzoeken of marketing automation dat proces kan verbeteren.

Tevens, als marketing accountability hoog in de vaandel staat, dan is marketing automation een van de beste oplossingen.

Marketing automation workflow

hoe werkt marketing automation?

Marketing automation automatiseert de marketinginspanningen door middel van voorgedefinieerde workflows. Dankzij deze flows kunnen processen (middels de juiste tools) veel efficiënter ingezet worden. Zo kunnen klanten gevolgd worden en wordt inzichtelijk welke aspecten hij/zij interessant vindt. Op deze manier bepaalt het systeem in welke fase een potentiële klant is, en wat de beste trigger op dat moment is. Deze wordt vervolgens automatisch verzonden. Zo gaan er geen potentiële klanten verloren in het proces.

Let op: marketing automation gaat om het opschalen van marketinginspanningen, niet over het overnemen van uw marketinginspanningen.

voordelen van marketing automation.

Klinkt leuk allemaal, maar wat haal ik eruit voor mijn onderneming?

Genereer meer en betere leads

Een goede marketing automation strategie (en software) zorgt ervoor dat er meer én betere leads kunnen worden gegenereerd.

Leer meer over uw bezoekers

Omdat alles meetbaar wordt, wordt ook duidelijker wie de bezoekers zijn en kan communicatie gepersonaliseerd worden. Wat uiteindelijk voor meer leads en conversie gaat zorgen. 

Maak het meetbaar

Het goed inrichten van een automation flow zorgt ervoor dat duidelijk wordt in welke fase van het marketing- of sales proces de bottlenecks zitten en wat wél voor resultaat zorgt.

Maak de klantreis inzichtelijk

Weten hoe klanten klant worden is de beste manier om marketing- en sales processen te versterken en verbeteren. Marketing automation helpt hierbij.

Verbeter marketing en sales alignement

Doordat marketing automation overlap heeft bij zowel marketing als sales fungeert het als een bindend middel tussen de twee werelden. Samen bepalen we de juiste koers.

Verhoog de ROI

Marketing automation zorgt ervoor dat u meer rendement behaalt met huidige marketing inspanningen. Zo houdt u meer budget over voor andere dingen.


automatiseer de marketing funnel.

Marketing bestaat primair uit een viertal fases. Hoewel de invullen per bureau kan verschillen komt het altijd neer op de volgende 4 stappen

  1. Bereiken
    Hoe maken we van onze doelgroep een bezoeker? Waar zit de bezoeker? Op welke social media kanalen bijvoorbeeld? Welke interesses heeft de doelgroep? Welke aspecten halen hun het beste over naar de website te komen?

  2. Boeien
    Hoe maken we van een bezoeker een lead? Hoe halen we die over zijn of haar contactgegevens achter te laten? Denk bijvoorbeeld aan een nieuwsbrief, e-book, whitepaper of inforgraphics.

  3. Binden
    Hoe maken we van een lead een klant? Hoe halen we de lead over om klant te worden? Welke dingen kunnen we aanbieden om de drempel te verlagen? Denk bijvoorbeeld aan demo's, gratis advies gesprekken.

  4. Behouden
    Hoe maken we van een klant een ambassadeur? Hoe kunnen we de ervaring van de klant zo fijn mogelijk maken en verwachtingen overstijgen?


Binnen deze vier fases vallen alle verschillende marketinginspanningen. Wanneer marketing automation goed wordt toegepast, kan dit hele proces voor elke doelgroep en persona worden geautomatiseerd.

Marketing funnel 4 fasen diezit

wanneer is het tijd om marketing automation te overwegen?

Wanneer er voldoende content is (en wordt) gegenereerd, u een gezonde toestroom aan leads hebt, en klaar bent om die inspanningen op te schalen, dan is de kans groot dat u klaar bent om een marketing automation strategie te overwegen. Hier zijn 5 goede vragen om te stellen als u overweegt marketing automation in zetten voor uw organisatie.

  1. Creëert u een continue stroom aan nieuwe leads?
  2. Zijn marketing en sales het eens over de verantwoordelijkheden die de afdelingen hebben?
  3. Is er een content strategie bepaald voor de verscheidene buyer journeys?
  4. Bent u het huidige gedrag van uw leads al aan het meten over verschillende touch points en kanalen?
  5. Is er een bestaande lead nurturing strategie die u wilt opschalen?

ook het maximale halen uit uw communicatie?

Neem direct telefonisch contact met ons op via 088 90 90 800 of vraag een gratis adviesgesprek aan. Geheel vrijblijvend uiteraard.

gratis advies over uw online marketing?



Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan.