GRATIS ADVIESGESPREK

alle diensten  >  online marketing  >  marketing automation

klanten bereiken, winnen en behouden met marketing automation

Marketing automation is het gebruik maken van geautomatiseerde systemen om potentiële klanten aan uw merk te binden en door de customer journey te leiden. Hoe? Exact timen van contactmomenten, waardoor leads kunnen worden omgetoverd tot klanten. Door middel van deze geautomatiseerde contactmomenten zorg je ervoor dat deze leads niet verloren gaan en getriggerd worden om tot actie over te gaan. Dit leidt tot een hogere efficiëntie en conversie!

Marketing-automation-banner

maar hoe werkt marketing automation dan?

Marketing automation zorgt ervoor dat je het gedrag van je potentiële klanten kunt volgen. Dat is mogelijk door tracking op je website en in verzonden e-mails. Dit zorgt ervoor dat je exact kunt volgen hoe een persoon reageert op jouw acties. Op deze manier bepaalt het systeem in welke fase een potentiële klant is, en wat de beste trigger op dat moment is. Deze wordt vervolgens automatisch verzonden. Zo gaan er geen potentiële klanten verloren in het proces.

voordelen van marketing automation

Klinkt leuk allemaal, maar wat haal ik eruit voor mijn onderneming?

Verhoog de ROI van uw onderneming

Zorg ervoor dat je het maximale rendement haalt uit je communicatiebudget door zo efficiënt en effectief mogelijk te werken.

Verbeter de relatie met uw klanten

Door vaker, en vooral ook persoonlijkere berichten te sturen zorg je ervoor dat de klant verbonden blijft aan jouw merk. 

Continu inzicht in het salesproces

Wees in staat om per klant continu te kunnen inzien wat zijn status is en hoe hij reageert op communicatie. Bijsturen kan hierdoor op ieder moment.

Creëer consistente communicatie

Zorg voor een sterke boodschap waarbij ieder contactmoment aansluit bij uw kernwaarden en strategie.


perfectioneer uw buyer journey

Zorg ervoor dat je het maximale resultaat haalt uit waarnemingen van potentiële klanten. De buyer journey bestaat uit 3 fasen: 

  1. Awareness
    Iemand heeft uw product/dienst gezien. Bijvoorbeeld een bezoeker van uw website.
  2. Consideration
    Nadat de persoon bekend is met uw product/dienst, overweegt hij een aanschaf. Om zich in te leven download de persoon bijvoorbeeld een nieuwsbrief.
  3. Purchase
    De persoon besluit over te gaan tot aankoop.

Door middel van marketing automation, zorg je ervoor dat personen niet blijven hangen middenin dit proces door het versturen van de juiste vooraf ingestelde triggers. Heeft iemand naar een specifiek product gekeken op uw site? Stuur daar een specifieke mail over met een aantrekkelijk aanbod! Heeft iemand de nieuwsbrief van uw website gedownload? Benader ze met een persoonlijke boodschap!


Funnel-marketing-automation

Lightbulb



ONZE FILOSOFIE

hoe beter uw resultaten zijn, hoe beter de onze.

kom erachter hoe marketing automation voor u kan werken

Benieuwd naar wat deze marketingtechniek voor uw onderneming kan betekenen? Vraag een gratis adviesgesprek aan! Bij 75% van de reviews die we uitvoeren zien we dat organisaties kansen laten liggen tijdens hun salesproces. Daarmee verliezen ze iedere dag leads en daarmee klanten. Kom in actie en pak die voorsprong op de concurrentie!

ook het maximale halen uit uw communicatie?

Neem direct telefonisch contact met ons op via 088 90 90 800 of vraag een gratis adviesgesprek aan. Geheel vrijblijvend uiteraard.

gratis advies over uw online marketing?



Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan.