zorgmarketing: iedereen ziet de
noodzaak, niemand doet het

diezit. in de zorg ondersteunt zorgorganisaties bij positionering, profilering en arbeidsmarktcommunicatie. We zorgen dat u zich onderscheidt van collega-aanbieders, de juiste tools en kanalen gebruikt om (potentiële) cliënten en stakeholders te benaderen én dat u als een aantrekkelijke werkgever wordt gezien door bestaande en nieuwe werknemers.

zorg-marketing-diezitkleiner

perfect voor zorginstellingen die meer resultaat willen

Wilt u meer weten over wat we u kunnen bieden? Neem dan s.v.p. contact met ons op.  

Daar begint het immers mee, zowel in de zorg, als in marketing. Daar zit bijna altijd ook de sleutel tot kwaliteit. Onze zorgmarketeer Wendy Sleiderink gaat graag met u in gesprek om kennis te maken en van daaruit te kijken wat we voor u kunnen betekenen.

Wist u dat

74%

Bij 74 procent van de zorgorganisaties speelt marketing geen rol bij innovatie en zorgverkoop

60%

Bijna 60 procent van de zorgorganisaties betrekt marketing niet bij het bepalen van de strategie en het ontwikkelen van nieuwe producten. 

85%

85 procent van de zorgaanbieders heeft maximaal drie fulltime marketing- & communicatiemedewerkers in dienst.

75%

75 procent van de zorgorganisaties geeft ten hoogste 1 procent van de bedrijfsomzet uit aan marketing. Ter vergelijking; in het bedrijfsleven 5-25 procent.


Positionering en profilering

Schroom & weerstand
Veel zorginstellingen voelen een bepaalde schroom of zelfs weerstand tegen het ‘verkopen’ van hun dienstverlening. Dat hoort niet, het past niet bij de cultuur, het werk en de cliënten.

Geld goed besteden
Bovendien, geld uitgeven voor marketingdoeleinden lijkt niet te verdedigen als je aan de andere kant moet bezuinigen op medewerkers of voorzieningen.

Paradox
De schijnbare paradox is dat wie het niet doet, nog meer aan kwaliteit inboet, nog meer personeel verliest en de toko vroeg of laat kan sluiten.

positionering-zorg-marketing-diezit

thee

“diezit. ziet zorgmarketing als niets anders dan: zichtbaar maken wie je bent en in verbinding komen met de mensen coor wie je er bent.”

Wij doen dat op een manier die vaak verrassend is en toch heel plezierig en vertrouwd aanvoelt.

Neem contact op


Vind de collega’s in de zorg die bij jouw zorgorganisatie passen!

De uiteindelijke kwaliteit van de zorg staat of valt bij de kwaliteit van de medewerkers. Het vinden én behouden van het juiste personeel is van levensbelang voor elke zorgorganisatie.

diezit. in de zorg ondersteunt u bij de zowel de profilering van uw zorgorganisatie als een club waarbij mensen heel graag willen werken, als bij de werving van personeel.

employee%20branding%20diezit%20deventer

profielfotos-team-website-600x600-wendy

expert Wendy in zorgmarketing

“Wauw, zorgmarketeer, dat wil ik worden!”
Als zoiets in mij opkomt, dan roep ik dat, al voordat ik het denk.
In 2003 leverde me dat vriendelijke, maar vooral ietwat medelijdende blikken op. “Arm meisje, net afgestudeerd in Verpleegkunde… zegt ze nu ‘zorgmarketeer’? Die is een beetje de weg kwijt.” Niks de weg kwijt. Ik zag die weg al, maar blijkbaar een aantal jaren te vroeg.

Het blijkt dat 1 op de 10 zorgorganisaties zijn marketing niet goed georganiseerd heeft en ook bedrijven die zich richten op ouderen vinden het lastig om de doelgroep op de juiste wijze te bereiken. Een interessante uitdaging waar ik graag mijn tanden in zet!
Lees meer.....

meer weten over zorgmarketing?

Bij diezit. houden we ervan om bedrijven te helpen. U kunt daarom altijd geheel vrijblijvend contact met ons opnemen of een vrijblijvende afspraak inplannen.