stap 1: weten wat jij wilt
Succesvolle marketing begint met het stellen van haalbare doelen waar je op aan kunt sturen. Begin met het bepalen van marketingdoelen en vertaal ze naar SMART doelstellingen.
Én een gratis onboarding (t.w.v. €500,-) onboarding als je besluit daarna ons in te schakelen om je te helpen met online marketing.
Om onbekenden om te toveren tot klanten (of zelfs ambassadeurs) moeten zij worden begeleidt door de klantreis. Want niet iedereen die een probleem heeft weet al welke oplossing voor hun het beste is. Laat staan dat ze geloven dat jouw oplossing beter is dan die van je concurrenten.
Met dit marketingpakket en deze marketingstrategie helpen we je alles in kaart te brengen om jouw doelgroep(en) door die klantreis te begeleiden. Zo kun je jouw doelgroep(en) beter bereiken, informatie geven om ze te boeien en meerwaarde leveren om ze te binden. Wanneer je daarin slaagt kun je vervolgens nadenken over hoe je die klanten kunt behouden.
Alle tools om jouw doelgroep(en) te bereiken, boeien, binden en behouden.
Succesvolle marketing begint met het stellen van haalbare doelen waar je op aan kunt sturen. Begin met het bepalen van marketingdoelen en vertaal ze naar SMART doelstellingen.
Marketing kan pas écht succesvol worden als het aansluit bij je doelgroep(en). Dat betekent dat je een goed beeld moet hebben van wie het zijn. Dat kan met persona's.
Bij succesvolle marketing gaat het om het winnen van vertrouwen. Dat houdt o.a. in dat je aan moet sluiten bij de behoefte in elke fase. Door die fases (de customer journey) in kaart te brengen krijg je daar grip op.
Inbound leads creëren gaat om veel specifieke content creëren en waarde leveren. Om dit zo rendabel mogelijk te maken moet elk stukje content bijdragen aan het creëren van die leads.
Als je eenmaal hebt bepaald welke content je nodig hebt om jouw doelgroepen te bereiken, boeien en binden moet die ingepland worden. Zo weet je zeker dat er overzicht blijft en jouw strategie een succes kunt maken.
Een plan blijft een droom als er niets mee gedaan wordt. De laatste stap van succesvolle inbound marketing is daarom het creëren van de content en posts.
De eerste intake vragen zijn bedoeld om een beeld te krijgen van wat je ongeveer wilt bereiken en wat er nu al gebeurt om dat te bereiken. Dit document kan inspireren en tevens gebruikt worden om met jouw online marketing partner te bespreken.
Meten is weten. Een van de belangrijkste voorwaarden voor een succesvolle marketingstrategie is het stellen van duidelijke en meetbare doelen. Zonder die doelen is het moeilijk om een juiste aanpak te verzinnen en te beoordelen of iets succesvol is of niet. Maak jouw doelen SMART met dit document.
Jouw (potentiële) klant is het middelpunt van jouw marketing. Anders heeft marketing weinig zin. En hoe beter je aansluit bij de behoeftes en pijnpunten van jouw doelgroep(en) hoe groter de kans is dat hij/zij converteert. En hoe beter je de klant begrijpt, des te beter je aan kunt sluiten. Dit persona document helpt jou daarbij.
Tijdens de reis die iemand maakt van 'onbekend met jouw product' tot en met 'tevreden klant' heeft die persoon verschillende informatiebehoeftes. Hoe beter jouw content aansluit bij die behoeftes, hoe groter de kans dat iemand klant wordt en blijft. Buyer Journey Mapping helpt om die klantreis en die informatiebehoeftes in kaart te brengen.
Een van de belangrijkste voorwaarden voor een succesvolle marketingstrategie is het stellen van duidelijke doelen. Het helpt om meer resultaten te genereren, successen te meten en te bepalen welke strategieën het meeste resultaat opleveren. Dit document kan u helpen uw marketingdoelstellingen SMART te maken.
Een van de belangrijkste voorwaarden voor een succesvolle marketingstrategie is het stellen van duidelijke doelen. Het helpt om meer resultaten te genereren, successen te meten en te bepalen welke strategieën het meeste resultaat opleveren. Dit document kan u helpen uw marketingdoelstellingen SMART te maken.
Een van de belangrijkste voorwaarden voor een succesvolle marketingstrategie is het stellen van duidelijke doelen. Het helpt om meer resultaten te genereren, successen te meten en te bepalen welke strategieën het meeste resultaat opleveren. Dit document kan u helpen uw marketingdoelstellingen SMART te maken.
Bij het downloaden ga je ermee akkoord dat we (ongeveer 1 keer per maand) berichten sturen met relevante informatie om je verder op weg te helpen met jouw marketing. Denk bijvoorbeeld aan nieuwe downloads, tips & tricks of nieuwe producten die wij aan onze klanten aanbieden.
U kunt u zich uiteraard altijd via de link in onze mailtjes afmelden voor deze e-mails.