• Nieuws
  • Nieuws

2022 is voorbij. Terugbliktijd.

Terug naar overzicht

Tempus fugit. Luidt de Latijnse uitspraak. Maar doordat de tijd vliegt, vergeet je soms even stil te staan en te genieten van wat je behaald hebt. Wat heeft al dat harde werk opgeleverd? Wat waren de leukste momenten? Waar hebben we van geleerd? Wat waren de mooiste mijlpalen? Waar moeten we in groeien?

In het kort: tjonge jonge, wat een enerverend jaar!


We begonnen in een lockdown en toen eindelijk de mondkapjes in de prullenbak gemieterd werden, vielen de Russen Oekraïne binnen. Energieprijzen rezen de pan uit en we braken net het inflatierecord van 1975 niet. Jammer. We deden zo ons best.

Tussen alle drama door moeten we niet vergeten te genieten van de mooie momenten. Groot, en klein. Dit waren onze hoogtepunten.


1. uit ons jasje gegroeid.

We bleven het uitstellen. Al bijna 8 jaar zaten we, samen met Create & Convert, helemaal op onze plek in ‘De Linnenkist’. Gebouwd in 1623 en dus een van de oudste huizen van Deventer. Niet het meest gelikte pand, maar een kantoor met karakter en boordevol gezelligheid en herinneringen. Ons thuis.

Maar er komt een moment dat je uit je jasje groeit. De 5 collega’s waarmee we begonnen, waren er ondertussen vier keer zoveel. De enige reden dat de Linnenkist jas nog paste was "dankzij” corona en de thuiswerkschema’s. Om te voorkomen dat we op elkaars schoot moesten zitten, gingen we op zoek naar iets groters. 

Dankzij Barend Jan van NV bergkwartier vertoeven we sinds mei in ons eigen pand en gingen we van 1 naar 3 verdiepingen. Mét stadstuin! Nog steeds in het hartje van Deventer en op steenworp afstand van de markt. 257 jaar jonger dan De Linnenkist, maar nog steeds een stukje cultureel erfgoed met een hoop karakter. De eigenaren van de ijzergieterij Nering Bögel, die de unieke Deventerse putdeksels maken, lieten dit huis namelijk bouwen. Wij voelden ons hier al snel thuis. Alleen Manon had wat meer tijd nodig vanwege de "enge" kelder.



2. underdog gaat met de bokaal naar huis.

In februari won Go Ahead Eagles met 2-1 van Ajax. Gezien Ajax sinds 1911 56 van de 69 duels had gewonnen, was dat een fijne verrassing. Natuurlijk hoop je erop. Je verwacht het alleen niet. Zo voelde wij ons ook toen we Hogeschool Inholland binnenhaalden; als de underdog.

We wisten dat we de juiste partij waren om hun uitdagingen aan te pakken. Maar als je moet spelen tegen de grootste namen van Nederland, moet je alles uit de kast halen om überhaupt kans te maken. Dus dat deden we.

Wekenlang sleutelden we aan een waterdicht (al zeggen we het zelf) mediaplan en creatief concept. En toen kwam de mail: ‘marketingbureau Diezit is gekozen.’

Even nog een keer lezen. Nee. Nog een keer. Mis ik iets? Wacht. Kan jij eens lezen? Vraagt Fleur aan Marcel. Terwijl we zochten naar het woordje 'niet', begon het kwartje te vallen; we hebben echt gewonnen!

Sinds deze zomer mogen we ons voor de komende vier jaar het full-service marketingbureau van Inholland noemen. Onze taak? De naamsbekendheid en het imago bouwen dat de hogeschool verdient.

Volgend jaar gaan we ze ook helpen met hun werkgeversmerk (employer branding) en arbeidsmarktcommunicatie.


3. nóg meer schaamteloze namedropping?!

‘Dat borstkloppen past niet bij ons!’ Zegt Marcel tegen me terwijl hij dit artikel leest. Toegegeven, opscheppen zit niet in ons DNA. Toch is het goed om af en toe van de daken te schreeuwen dat we trots zijn. Een beetje om onszelf veren te steken in daar waar de zon niet schijnt. Veel meer om te laten zien dat we groeien. In mensen én in kunnen. Daarom neem ik, sorry Marcel, toch nog twee alinea’s de tijd om te poggen.

Sinds dit jaar werken we bijvoorbeeld aan het werkgeversmerk en de arbeidsmarktcommunicatie van de Rechtspraak. Voor van Uhm ontwikkelden we alle middelen voor hun relatiedag. Voor Event Creators bouwden we een applicatie om betrokkenheid te verhogen. Voor Eshuis pakken we alle online marketing op. Transcript Online, Deventer Verhaal, Hooijer Footwear, Codeless Factory.

Genoeg. Tomas. Genoeg.

Groot of klein, elke klant verdient dezelfde betrokkenheid en kwaliteit. Onze mantra is niet voor niets: ‘doe alsof het jouw bedrijf is.’ 


4. we houden (van) onze bestaande klanten.

Wij doen naast kennisdeling weinig aan onze eigen marketing. Tenminste, als het gaat om het binnenhalen van nieuwe klanten. Die afkeur voor borstkloppen roepen we dus niet alleen. Wij geloven erin dat we (samen) veel verder komen als we onze klanten steeds beter bedienen.

Sommige klanten, zoals Routenetwerken Twente, mogen we zelfs al 8 jaar onze vrienden noemen. Dit soort langdurige samenwerkingen leveren niet alleen een sterke vertrouwensband op, maar stelt ons ook in staat veel beter mee te denken.

Dat we af en toe nieuwe namen aan ons portfolio toevoegen is vanzelfsprekend, maar wij hebben liever duurzaam rendement dan vluchtig resultaat. Dat geldt trouwens dubbel in onzekere tijden met corona of inflatie. Voor beide partijen.

Volgend jaar willen we nog meer voor onze klanten doen. Vrijblijvende adviezen. Samen leuke momenten vieren. Whitepapers. Kennissessies. You name it. Alles om samen verder te groeien. De eerste kennissessie staat in ieder geval gepland; employer branding.


5. groeispurt en luxeproblemen.

Met steeds meer mooie klanten en de ambitie om bestaande klanten steeds beter te bedienen, heb je ook meer handen (en knappe koppen) nodig. Dit jaar groeide we harder dan ooit en hadden we plots 5 nieuwe collega’s nodig. De uitdaging in dat soort gevallen is om mensen met hetzelfde DNA te vinden en de cultuur te bewaken.

Krapte op de arbeidsmarkt? Geen probleem! Onze (employer) branding specialist gooide ons sollicitatieproces op de kop om de neusjes van de zalm binnen te hengelen. Het resultaat? Meer dan 100 sollicitanten in een paar weken tijd.

De keerzijde is dat je 95 afwijzingen moet typen. Het blijft vervelend om mensen teleur te stellen, maar meer dan 5 stoelen hadden we niet. 


6. thuiswerken, maar dan op kantoor.

Je ziet collega's meer dan familie. Waar je werkt, vinden we dus minstens zo belangrijk als het werk zelf. Daarom maken we naast prachtige marketingplannen ook graag veel plezier. 

Wanneer we het hebben over onze eigen bedrijfscultuur, dan noemen we het weleens een thuis. En net als thuis is niemand hetzelfde, maar zijn we ontzettend betrokken met elkaar. Grappig genoeg zijn het juist de verschillen die ons verbinden. Van autist tot artiest. Van creatieve strateeg tot realistische creatief. Van langetermijndenker tot pragmatische aanpakker. Als je jezelf bent, dan (die)zit je hier goed.

Om die cultuur te bewaken, hebben we geen tafeltennistafels of andere dingen om een jonge cultuur te forceren. We zijn gewoon Twents onszelf. Tradities zijn voor ons belangrijker. Daarom lopen we elke vrijdag over de markt voor een tantuni of kibbeling, een stroopwafel en sluiten we af met een bakkie bij Kaldi. De vrijmibo's duren zo nu en dan tot diep in de nacht en samen avondeten is de normaalste zaak van de wereld. Dát noemen wij het thuisgevoel.

Eens per jaar gaan we er een weekend op uit. Vorig jaar vielen we droog op de wadden, dit jaar zaten we ver boven zeeniveau in de Ardennen. Daar wordt ook hard gewerkt natuurlijk, maar dan aan onze karaoke skills.

Onze 'thuis' cultuur zorgt ervoor dat we kritisch naar elkaar kunnen zijn. Het maakt ons veerkrachtig en bestand tegen uitdagingen, stress en deadlines. Want Iedereen weet dat zelfs als alles tegenzit, we altijd met elkaar kunnen lachen.


op naar 2023.

2022 was een bijzonder jaar. Al jaren zijn we onze marketingwapens aan het slijpen om ons een full-service marketingbureau te kunnen (blijven) noemen. Dit jaar maakte we een extra grote stap.

We zijn er alleen nog niet. We willen meer. We kunnen meer. We hebben dromen en ambities. We willen (samen met onze klanten) verder komen. Dus laat 2023 maar komen!


Beste relatie,

Beste collegae,

Beste klant,

Beste vriend,


Bedankt voor een geweldig 2022.

We kijken uit naar de toekomst.

belangrijkste zinnen markeren

Tomas Bloem

Tomas Bloem

Brand Marketing Specialist