• Opinie

Mobile first? En je merk dan?

Terug naar overzicht

De tech-trein dendert door, zeker ook in marketingland. Dat we moeten aansluiten op de mobiele gebruiker, snap ik, maar ten koste van alles?

Ik zie zoveel merken hun logo aanpassen, vereenvoudigen, schaalbaar maken, om het risico te vermijden dat ze niet gezien worden op het veel kleinere scherm.

Staat de winst echter wel in verhouding met het verlies aan karakter? Veel logo’s zijn immers ook neutraler en gezichtslozer geworden. En was het creëren van een eigen gezicht nou niet net het idee achter een logo/merk?

Wat mij betreft mag mobile first niet leiden tot identity second. Een merk dat niet inspeelt op nieuwe ontwikkelingen graaft zijn eigen graf, maar een merk dat zichzelf inwisselbaar en onherkenbaar maakt idem dito.  


Bent u aan het overwegen uw merk of logo te rebranden?

Kom een keer bij ons op gesprek en doe de brandstorm. We adviseren u graag.

belangrijkste zinnen markeren

Tomas Bloem

Tomas Bloem

Brand Marketing Specialist