MAAK KENNIS

alle diensten  >  marketing > huisstijl

content creatie die converteert!

Elke dag worden consumenten bestookt met content. 100 mailtjes, 1000 social media posts, reclamefolders, BNR nieuwsradio, of gesprekken bij het koffiezetapparaat. Maar hoe vaak wordt u écht geraakt?

Maak kennis

Zowel offline als online proberen ondernemingen hun boodschap aan jou over te brengen. Maar door hoeveel wordt u als lezer nou écht geraakt? Wij kunnen het u vertellen: minder dan 1 op de 20 berichten. Goede content kan die verhouding drastisch verbeteren.

wat is content creatie?

De inhoud van je communicatie.

Content is een belangrijk onderdeel van marketing en branding. Sterker nog: het is de inhoud van marketing en branding. Content creatie gaat over het produceren van communicatie op een wijze die past bij de identiteit van uw merk. Dat kan bijvoorbeeld een infographic, een video of een blog zijn.

waarom is goede content creatie belangrijk?

Van verkopen van producten naar winnen van vertrouwen.

Inbound marketing is waardevol om één specifieke reden: de klant heeft het voor het zeggen. Elke dag groeit het aantal aanbieders en hebben consumenten (zowel B2C als B2B) steeds meer keuze. 

Ook de hoeveelheid content die wordt geschreven stijgt elke dag weer. In Nederland worden er per dag 300.000 blogartikelen geschreven.

Die groeiende keuze zorgt ervoor dat we selectiever zijn in wat we consumeren en op zoek gaan naar de 'beste' aanbieders. En omdat de concurrentie slechtst een muisklik verwijdert is, is de kwaliteit van je content belangrijker dan ooit tevoren.

Goede content is content die relevant, kwalitatief en bovenal betrouwbaar is.

een nieuwe vorm van content creatie.

Content creatie is een belangrijk onderdeel voor organische groei en een goede SEO-strategie. Zeker nu er zoveel informatie op het internet te vinden is dat je door de digitale bomen het bos niet meer ziet, is het extra belangrijk om aan te sluiten bij een specifieke informatiebehoefte van de doelgroep. Ongestructureerd content schrijven over algemene onderwerpen is daardoor lang niet meer zo rendabel als vroeger. 

Deze tijden vragen om een gestructureerdere werkwijze die content weer maximaal kan laten renderen. Dit noemen we 'de nieuwe vorm van SEO'. Door content goed te structureren kunnen we jouw doelgroep organisch door de marketingfunnel leiden.

Lees verder

wanneer moet u aan
contentcreatie doen?

Bouw vertrouwen.

Contentcreatie is een belangrijk onderdeel van een inbound marketing strategie. Deze strategie concentreert zich op het bieden van meerwaarde voor de doelgroep. Eerst geven, dan nemen. Van direct proberen te verkopen, naar vertrouwen opbouwen en aansluiten bij de behoefte van de doelgroep(en). 

Er zijn veel redenen om te beginnen met content marketing. Bijvoorbeeld:

  1. U merkt dat huidige marketingactiviteiten minder resultaat opleveren.
  2. De concurrentie gaat steeds meer bloggen en communiceren.
  3. Uw klanten hebben duidelijke vragen waar u het antwoord op heeft.
  4. U wilt meer leads genereren.
  5. U wilt meer website bezoekers.

meer informatie over contentcreatie of een afspraak maken?

Maak kennis

Helen Timpers - Scholten Medical

Ontzettende fijne club om mee samen te werken! Denken proactief mee en weten wat ze doen.

Helen Timpers - Scholten Medical

Han van den Heuvel - Regio Twente

Ik hoef me eigenlijk geen zorgen te maken bij diezit. Alles is geregeld en alles gaat zoals het moet. Voor zij die op zoek zijn naar kwaliteit en perfectie is dit de plek.

Han van den Heuvel - Regio Twente

Rob Steggink - Event Creators

We werken veel en graag samen met diezit. voor verscheidene marketingvraagstukken... van strategie tot en met webontwikkeling en drukwerk.

Rob Steggink - Event Creators

Rob Hulleman - Hulleman Consult

Pragmatisch club met een onderbouwde werkwijze! Ze hebben precies mijn visie weten te verbeelden.

Rob Hulleman - Hulleman Consult

wat voor content creëren wij?

Advertorials

Een advertorial is een vorm van branded content. Het ziet er uit als een 'editorial' column, maar is eigenlijk een vorm van reclame voor het bedrijf.

Blog posts

Goede artikelen zorgen ervoor dat uw website in beeld komt bij de juiste doelgroepen. 

Infographics

Veel data om te delen met klanten? Overweeg om het te vertalen naar beeld. Onze vormgevers zijn hier enorm goed in.

Video

Video is een van de krachtigste vormen van content, mits goed uitgevoerd. Daarom werken we samen met videografen door heel Nederland.

SEO teksten

Ervoor zorgen dat uw pagina's hoger scoren in Google? Dan zijn de juiste zoekwoorden gebruiken essentieel. Hoe beter (organischer) de tekst, hoe hoger u scoort.

E-mail marketing

Zorgen dat mensen uw mailtjes openen, lezen, begrijpen en de gewenste actie vervolgens ondernemen is een vak apart. Dankzij onze ervaring weten we precies wat wel en niet werkt.

Marketing automation

Geautomatiseerde e-mail berichten, automatische reacties van chatbots of teksten schrijven voor andere 'geautomatiseerde' marketinginspanningen doen we graag.

SEA teksten

Adverteren in Google? Zorg dat u opvalt in de zee van aanbieders met sterke en uitdagende advertentieteksten.

Social advertising

Adverteren op LinkedIn, Facebook, Instagram of andere social media kanalen? Wij schrijven en maken dagelijks content voor allerlei social media kanalen.

Social media content

Niet alles op social media moet een advertentie zijn. We denken graag mee met onze klanten hoe zij hun social media content naar een hoger niveau kunnen tillen.

Jaarverslagen

Saaie kost toch leuk maken? We werken met genoeg tekstschrijvers samen die daar donders goed in zijn.

Merkverhaal

Het merkverhaal is de elevatorpitch van uw merk. Hoe beter die is, hoe meer die oplevert. Zowel intern als extern.

samen bereiken we meer.

Het creëren van sterke content dat resultaat oplevert, vraagt om creativiteit, kennis van marketing en strategisch inzicht. Relevante content begint bij u, uw bedrijf, uw merk en uw doelgroep. Daar verdiepen we ons in.

We willen weten wie u bent, wat uw drijfveer is, wat de waarden zijn waarvoor u staat en welke ideeën u heeft. Maar ook wie uw doelgroepen zijn en welke doelen/uitdagingen zij hebben. De combinatie tussen die twee zal ons in staat stellen om de ideale content te bepalen, te creëren én in te plannen. Hiermee kunnen we uw doelgroep zo goed mogelijk raken.

ons doel met contentcreatie.

Wij willen maar één ding*: dat u ervaart hoe krachtig de werking van goede content kan zijn. Met de juiste combinatie van boodschap en stijl grijpen we uw doelgroep bij de lurven, om nooit meer los te laten. Het leuke is, dat willen zij dan ook niet meer!

(*) Eén ding? Haha, dat is helemaal niet waar; meestal willen we véél meer. Maar dat vertellen we niet allemaal, want dan zou u schrikken van onze ambitie.

de voordelen van diezit.

Tsjonge, u laat ons wel ons best doen… en daar zijn we blij mee! Een kritische klant is een klant die zijn eigen merk serieus neemt.

We zijn best snel, maar nooit vluchtig. We geloven in lange termijn relaties waarbij we samen bouwen aan hetzelfde doel. Het succes van uw content heeft immers ook invloed op ons merk.

Dus reken maar dat onze schrijvers en strategen hun stinkende best doen om perfecte content te ontwerpen.


we maken graag een keer digitaal kennis.

Meer informatie over het creëren van content voor uw website? We maken graag een keer kennis tijdens een digitaal gesprek. Hier zullen we uw vragen beantwoorden én zelf proberen een inzicht te krijgen in uw wensen, doelen en behoeftes zodat we u kunnen adviseren wat de beste stappen zijn.

U zit logischerwijs nog nergens aan vast.