DOWNLOAD DOCUMENT

DOWNLOADS > Standaard persona document

document: unieke persona's voor uw marketing

Breng uw persona's compleet en gestructureerd in kaart.

Download het document

Uw doelgroep heeft steeds meer keuzes. Er is niet 1 frisdrank merk, 1 camera merk of 1 marketingbureau. Uw doelgroep is niet verplicht om met u in zee te gaan. Hoe zorgt u ervoor dat de kans zo groot mogelijk is dat uw doelgroep kiest voor uw bedrijf? Door relevantie te creëren. Of beter: door specifieke problemen op te lossen en concrete behoeftes te bevredigen of zelfs te overstijgen.

Om dat te kunnen bewerkstelligen moet u weten wie uw doelgroep is en wat voor problemen en behoeftes zij hebben. Dit doet u aan de hand van buyer persona's. 

Buyer persona’s worden ontwikkeld nadat de markt is gesegmenteerd in herkenbare en homogene groepen. Ze gaan echter verder dan alleen demografie en geografie. Goede persona's kijken namelijk naar waar het écht om gaat: wie ze zijn, wat ze fijn vinden (of juist niet) en nog belangrijker: wat ze nodig hebben en wat ze willen.

Een buyer persona helpt u dus om (potentiële) klanten beter te begrijpen. Een goed gedefinieerde persona maakt het makkelijker om content te creëren, boodschappen over te brengen en uiteindelijk producten/diensten te verkopen. 

Persona’s kunnen overigens ook heel goed helpen bij de (door)ontwikkeling van uw product of dienst. Uiteindelijk komt u steeds beter te weten wat de behoeftes van uw klant zijn en kunt u uw product of dienst daarop aansluiten.


extra download: waardepropositie canvas

Een goed hulpmiddel om de behoeftes en problemen van de klant in kaart te brengen is het waardepropositie canvas van Strategizer. Dit canvas hebben wij uiteraard ook ter beschikking gesteld. 

U kunt hierin direct testen of uw product/dienst de eigenschappen bevat om aan de behoeftes van de klant te voldoen en haar problemen op te lossen.

waardepropositie canvas

download het persona document.

Breng uw persona's in kaart met deze standaard vragen.