Discovery.
Vanuit de merkstrategie, positionering en uniek merkverhaal kijken we welke stijlen het best passen bij het merk, resoneren bij de doelgroep en zich onderscheiden van je concurrent.
De eerste indruk die je maakt, heeft een grote invloed op het resultaat van jouw communicatie-inspanningen. Een groot deel van die eerste indruk is de huisstijl. Wat is een huisstijl? Wat maakt een huisstijl goed? Hoe creëer je een professionele huisstijl? We beantwoorden deze vragen met liefde.
Een goede huisstijl gaat verder dan een stijl ontwerpen die er mooi uitziet. Het is een visuele vertaling van jouw identiteit en helpt om jouw merk op te laten vallen, herkenbaar te maken en te onderscheiden van je concurrent. Een goed ontworpen huisstijl maakt jouw merk relevant, betrouwbaar en memorabel.
Een waardevolle huisstijl gaat verder dan smaak. Het vormgeven van een huisstijl gaat daarom niet alleen om creativiteit, maar ook over het maken van strategische keuzes. Komt de huisstijl betrouwbaar over? Past de stijl bij je doelgroep? Is het uniek of denken mensen aan de concurrent? We geven je graag wat meer inzicht met onze Diezit Scan.
Van onderzoek tot uitwerking.
Vanuit de merkstrategie, positionering en uniek merkverhaal kijken we welke stijlen het best passen bij het merk, resoneren bij de doelgroep en zich onderscheiden van je concurrent.
Op basis van de best passende mogelijkheden creëren onze designers moodboards en concepten. Zo kunnen we snel de richting bepalen waar jij je het best in kan vinden.
Op basis van het gekozen concept creëren we een eerste voorstel. Hierin leggen we uit welke ontwerpkeuzes we gemaakt hebben en waarom we die gemaakt hebben.
Als het voorstel bevalt passen we de laatste aspecten aan en verfijnen we de stijl en vertalen dat naar een volledige huisstijl.
Wanneer alle puntjes op de i zijn gezet zetten we de huisstijl in een huisstijl document (Abrnd) om ervoor te zorgen dat de merkconsistentie en kwaliteit gewaarborgd blijft.
Als de huisstijl eenmaal staat, moet dit worden vertaald naar de communicatiemiddelen die je inzet. Bijvoorbeeld een website, je visitekaartjes en meer. Bij Diezit hebben we verschillende ontwerpers. Van artdirectors tot DTP'ers.
Een greep uit ons archief.
Wat is een huisstijl nu precies? In het kort: de huisstijl van een organisatie of bedrijf is te omschrijven als de ‘bewust gekozen wijze van presenteren naar buiten’. Met andere woorden: een huisstijl is de visuele identiteit van een organisatie. De uitstraling.
Maar, wij gaan verder dan alleen een visuele identiteit; we denken namelijk aan álles wat jouw merk tot leven brengt. Ofwel: alle manieren van communicatie. Zien, horen, ruiken, proeven en voelen. Lees meer over zintuigelijke branding.
Als wij een huisstijl ontwerpen vertalen we dus de bedrijfsidentiteit naar dingen die we kunnen ervaren. Dingen zoals de naam, het logo, de kleur, de typografie (lettertype), het geluid (sound design), de fotografie stijl, et cetera vallen hieronder.
Goede redenen om een (nieuwe) huisstijl te laten ontwerpen door Diezit.
indruk maken die blijft hangen.
Een eerste indruk maak je maar een keer. Een goede huisstijl zorgt ervoor dat die indruk blijft hangen bij jouw doelgroepen. Wij zorgen dat zoveel mogelijk mensen het merk onthouden.
Onderscheid je van de concurrentie
Een professionele huisstijl onderscheidt jouw bedrijf van die van de concurrent. Tijdens het ontwerpen van de huisstijl houden we rekening met jouw concurrenten zodat jouw merk onmiskenbaar aan jouw bedrijf wordt gekoppeld.
Verhoog de herkenbaarheid
Wanneer een huisstijl consistent kan worden doorgevoerd zorg je ervoor dat jouw bedrijf steeds beter en makkelijker herkend wordt. Daarom ontwerpen wij richtlijnen voor de huisstijl zodat je op elk communicatiekanaal jouw huisstijl consistent toe kan passen.
Creëer vertrouwen bij jouw klanten
Een doordachte en complete huisstijl creëert de perceptie van kwaliteit en betrouwbaarheid. Als jouw huisstijl van hoge kwaliteit is, zal dat ook wel zo zijn met het product. Dat maakt de drempel voor mensen lager en wordt conversie eenvoudiger.
Elk contact tussen je doelgroep en jouw merk is een kans om jouw merk te bouwen óf af te breken. Daarom zorgen we er bij Diezit voor dat over elk touchpoint is nagedacht. Wil je een plek in het hoofd en hart van je doelgroep bemachtigen, dan kun je echter niet zonder consistente en frequente communicatie.
Om dat proces te beheren en behapbaar te maken hebben we een eigen Brand Management Platform ontwikkeld. Hierin slaan we de huisstijl op zodat iedereen jouw huisstijl te allen tijden kunt raadplegen en op de juiste manier kunt in kunt zetten.
Uw merk (en dus uw huisstijl) is een belangrijk onderdeel van ons groeimodel. Bij diezit. hebben we een team zitten met jaren ervaring op het gebied van branding en huisstijl ontwikkeling.
Bent u benieuwd wat een nieuwe huisstijl zou kosten? Vraag dan een vrijblijvende offerte aan. Onze experts kijken graag waar uw kansen liggen, maar ook waar u rekening mee moet houden om geen waarde te verliezen bijvoorbeeld.
Uiteraard allemaal geheel vrijblijvend.