GRATIS EXPERT REVIEW

DIENSTEN > MERK > Huisstijl

huisstijl laten maken.

De eerste indruk die u maakt heeft een grote invloed op het resultaat van uw communicatie inspanningen. Een groot deel van die eerste indruk is de huisstijl. Wat is een huisstijl? Wat maakt een huisstijl goed? Hoe creëert u een professionele huisstijl? We beantwoorden deze vragen met liefde.

Gratis expert review Vrijblijvende offerte

wat is een huisstijl?

Het uitstraling van uw organisatie.

Wat is een huisstijl nu precies? In het kort: de huisstijl van een organisatie of bedrijf is te omschrijven als de ‘bewust gekozen wijze van presenteren naar buiten’. Met andere woorden: een huisstijl is de visuele identiteit van een organisatie. De uitstraling.

Maar, een goede huisstijl gaat verder dan alleen een visuele identiteit; namelijk om álles wat uw merk tot leven brengt. Ofwel: alle manieren van communicatie. Zien, horen, ruiken, proeven en voelen. Lees meer over zintuigelijke branding.

Een huisstijl gaat dus om het vertalen van de bedrijfsidentiteit dingen die we kunnen ervaren. Dingen zoals de naam, het logo, de kleur, de typografie (lettertype), het geluid (sound design), de fotografie stijl, et cetera vallen hieronder.

Vrijblijvende offerte


een goede huisstijl is uniek, herkenbaar en relevant.

Het is niet alleen een mooi plaatje.

Uw huisstijl meer is dan enkel een mooi plaatje. Een goede huisstijl onderscheidt uw bedrijf van die van uw concurrenten, het moet snel herkenbaar zijn én klanten moeten het leuk/aantrekkelijk vinden. Alleen als een huisstijl voldoet aan die eisen kan het bijdragen aan uw marketingdoelstellingen. 

Benieuwd of uw bedrijf voldoet aan die richtlijnen? Vraag de gratis quickscan aan.

Gratis expert review

hoe ontwikkelt u een sterke huisstijl?

Van research tot uitwerking.

Het ontwikkelen van een huisstijl is een vitale stap binnen het branding proces en komt na de positionering en merkstrategie. Een huisstijl is tenslotte pas een meerwaarde wanneer die bijdraagt aan het geheel.

Om daarna tot de beste huisstijl te komen, hanteren wij een standaard proces:

  1. Discovery fase - Vanuit de strategie en positionering kijken we welke stijlen het best passen bij de merkidentiteit, past bij uw behoeftes én bij die van uw markt. 
  2. Concept fase - Op basis van de best passende mogelijkheden creëren onze designers diverse concepten.
  3. Voorstel fase - We kiezen het beste concept en werken die verder uit, verfijnen de stijl en vertalen dat naar een volledige huisstijl.
  4. Definitieve fase - Wanneer alle puntjes op de i zijn gezet zetten we de huisstijl in een huisstijl document (Abrnd) om ervoor te zorgen dat de merkconsistentie en kwaliteit gewaarborgd blijft.

cases waar wij de huisstijl voor ontwikkelde?

Die op onze website staan althans...

voordelen van een professionele huisstijl.

Korte termijn resultaat en lange termijn rendement. Groei dus.


Maak een blijvende impact
Een eerste indruk maakt u maar een keer. Een goede huisstijl zorgt er voor dat die indruk blijft hangen bij uw doelgroepen.

Onderscheid u van uw concurrentie
Een professionele huisstijl differentieert uw bedrijf van die van uw concurrent. Zo valt u meer op.

Verhoog uw herkenbaarheid
Een doordachte en consistente huisstijl zorgt ervoor dat uw bedrijf steeds beter en makkelijker herkend wordt.

Creëer vertrouwen bij uw klanten
Een mooie en consistente huisstijl creëert de perceptie van kwaliteit en betrouwbaarheid. Als uw huisstijl van hoge kwaliteit is, zal dat ook wel zo zijn met het product.


consistentie voor maximale herkenning en herinnering.

Elk contact tussen uw doelgroep en uw merk is een kans om uw merk te bouwen óf af te breken. Daarom zorgen we er bij diezit. voor dat over elk touch point is nagedacht. Uw huisstijl verwerken we in elk middel zodat elke ervaring bijdraagt aan de herkenning van uw merk. 

We zijn ook ons eigen Brand Asset Management platform (BAM) aan het ontwikkelen als vervanging voor het traditionele huisstijlhandboek zodat u uw huisstijl ten alle tijden kunt raadplegen en op de juiste manier kunt in kunt zetten. Zo verhogen we uw effectiviteit en efficiëntie ook nog eens.


een professionele huisstijl in 2020.

Er zijn steeds meer kanalen waarover gecommuniceerd moet en kan worden, bedrijven moeten steeds meer communiceren voor dezelfde resultaten én de wereld verandert steeds sneller. Hoe zorgen bedrijven dan toch dat ze mee kunnen bewegen en zonder dat dit ten koste gaat van een consistente uitstraling? 

Dit is wat we bij diezit. Flexible Branding noemen.

Bepaal voor uw huisstijl en merkidentiteit welke dingen essentieel zijn voor uw uniciteit, herkenbaarheid en relevantie, welke dingen wel mogen veranderen in vorm maar niet in uitstraling en welke dingen mogen ingevuld naar eigen ingeving.


Lees het artikel over flexible branding

een professionele huisstijl laten maken?

Wij geloven dat elk bedrijf uniek is en vertalen dat ook graag voor u naar een huisstijl die helpt uw merk te laten groeien. Vraag een vrijblijvende offerte aan.

Offerte aanvragen

het groeimodel - van merkpositionering tot en met alles wat u communiceert.

Waarom diezit. inschakelen om uw nieuwe huisstijl te ontwikkelen? Bij diezit. hebben we een methodiek ontwikkeld om succesvolle merken te bouwen op de lange termijn met de focus op korte termijn resultaat. Het Groei Model. 

Zo kijken we niet alleen naar eenmalige actie, maar werken we continu aan het creëren van groei voor uw merk. U kunt instappen op 1 plek of juist de hele cirkel direct aanpakken. Het uitgangspunt blijft hetzelfde: uw groei maximaliseren. 

We kunnen kijken naar alle facetten binnen uw merk; van dienst tot en met drukwerk, van internal branding tot en met social media post. Van merkstrategie tot en met uitvoer. Dat is communicatie die u raakt.

vraag een gratis expert review aan.

Benieuwd waar de kansen voor uw huisstijl liggen? Onze experts kijken graag (geheel vrijblijvend uiteraard) naar uw situatie.

Gratis Expert Review

Vraag een vrijblijvende quickscan aan

benieuwd of uw huisstijl volstaat? Vraag een gratis expert review aan.

Een van onze experts kijkt tijdens deze review kritisch naar uw huisstijl. Op basis van deze analyse maakt hij/zij daar een beknopt rapport van, met daarin duidelijke kansen, gevaren én een bondig advies waarmee u direct aan de slag kunt.

Uiteraard allemaal geheel vrijblijvend.

overweegt u een nieuwe huisstijl te laten ontwikkelen? Vraag een vrijblijvende offerte aan.

Uw merk (en dus uw huisstijl) is een belangrijk onderdeel van ons groeimodel. Bij diezit. hebben we een team zitten met jaren ervaring op het gebied van branding en huisstijl ontwikkeling. 

Bent u benieuwd wat een nieuwe huisstijl zou kosten? Vraag dan een vrijblijvende offerte aan. Onze experts kijken graag waar uw kansen liggen, maar ook waar u rekening mee moet houden om geen waarde te verliezen bijvoorbeeld.

Uiteraard allemaal geheel vrijblijvend.