BOEK EEN MEETING

kernwaarden van een project zichtbaar en voelbaar maken.

De Tuinen van de Zandweerd is een nieuwe woonbuurt, op een unieke plek, dichtbij de IJssel en aan de stadsrand van Deventer. Niet alleen de plek is uniek, maar ook het concept. We waren dan ook heel enthousiast dat wij voor de gemeente Deventer aan de slag mochten met de projectcampagne en -communicatie.

Onze uitdaging: zorgen dat de duurzaamheid, vrijheid en gezondheid die het project uitstraalt, zichtbaar en voelbaar wordt in elke communicatie-uiting!

Naam

Logo ontwerp

Huisstijl ontwikkeling

Illustratie

Website

Boek

Drukwerk

de plek om duurzaam, ontspannen en gezond te wonen.

Op Je Stek, dat mag een naam hebben.

Een goede naam is helder én spreekt tot de verbeelding. We kozen voor ‘Op Je Stek’, een samenvoeging van ‘op je plek’ en ‘stek’.

‘Stek’ heeft twee betekenissen. Ten eerste is het een ‘stukje plant dat je in de grond zet om er een nieuwe plant uit te laten groeien’. Ten tweede is het een ‘zelf uitgekozen plek, bijvoorbeeld van een hengelaar’.

Dat ‘stukje plant’ verwijst natuurlijk naar natuur, landschap en duurzaamheid. Maar het kan ook moeiteloos staan voor een idee of droom voor een nieuwe fase, een nieuw gezin, een nieuwe toekomst. En waar kun je die beter planten dan op een ‘zelf uitgekozen plek’?   

‘Op je plek’ staat voor je thuis voelen. Dat voelt iemand als hij de vrijheid krijgt zijn eigen thuis te realiseren én zich verbonden voelt met zijn omgeving. Dat is mogelijk in de Tuinen van Zandweerd waar het individuele en collectieve hand in hand gaan.

Meer over brand stories


de eerste zaadjes (= het verlangen) planten.

De eerste uiting die we voor dit bijzondere project mochten ontwikkelen, was de uitnodiging voor een bijeenkomst voor omwonenden.

Zo’n eerste zaadje planten, is spannend. Het moet in één keer goed. Hoe klein ook, je wilt mensen verrassen en je wilt dat de identiteit van het project er meteen in doorklinkt.

De uitnodiging informeert en verwijst op elke denkbare manier naar het concept. Gedrukt op groeipapier krijgt de ontvanger iets dat zich verder ontwikkelt. Leg het groeipapier in water, plant het vervolgens in de grond en zie na een week prachtige veldbloemen tevoorschijn komen.

identiteit maken, doelgroep raken.

Zelfbouw is in Deventer in korte tijd heel populair geworden. Een aansprekend voorbeeld vind je in het Havenkwartier. Op Je Stek wordt ook zo’n karakteristieke plek, maar met een eigen identiteit. Die wordt heel concreet zichtbaar in de vorm van diepe, groene voortuinen en tuinpaden.

Minder direct zichtbaar, maar wel heel relevant is de focus op duurzaamheid, vrijheid en gezond samenleven. Dit zijn waarden die een specifieke doelgroep aantrekken en vragen om een heldere communicatie-strategie. Een deel van de doelgroep woont al in of rond Deventer en kent de omgeving. Een ander deel komt elders uit het land en is expliciet geïnteresseerd in bewust, duurzaam en gezond (samen) leven.

Meer over merkidentiteit

zelf en samen, vanaf dag 1.

De Tuinen van de Zandweerd biedt ruimte voor 150 woningen. Ongeveer 80 daarvan zijn bestemd voor zelf- en samenbouw. In de communicatie ervaren mensen dat de begrippen ‘zelf’ en ‘samen’ vanaf de start van het project serieus wordt genomen. 

De eerste informatiebijeenkomst in juni 2019 trok meer dan 500 belangstellenden. In vier rondes konden zij grasduinen in de plannen én ideeën opdoen op een speciale inspiratieplek die was ingericht met maquettes, bouwplannen en voorbeelden over duurzaamheid en natuurinclusiviteit. Daarnaast konden ze in gesprek met stedenbouwkundigen en met elkaar.

Bekijk de website

Iedereen kon vervolgens via een online enquête zijn of haar woonwensen (type kavel, type huis) kenbaar maken. Daar werd goed gebruik van gemaakt; er werden maar liefst 265 formulieren ingediend. De input hiervan vormde de basis voor de verkaveling en die is op haart beurt weer uitgangspunt voor de uitgifte van kavels.

De aanpak blijkt succesvol. Inmiddels zijn er ruim 1.800 aanmeldingen voor de nieuwsbrief en is er een tweede informatiebijeenkomst georganiseerd in februari 2020 voor 400 deelnemers.

een platform voor informatie en inspiratie.

De website www.opjestek.nl is allereerst bedoeld om mensen te werven en te informeren. De aanpak, maar vooral ook de ambities zijn goed op de kaart gezet. Door de kernwaarden krachtig en consistent uit te dragen, in een herkenbare look-and-feel, krijgt het project zowel groene smoel als geloofwaardigheid. Zo trekken we de juiste belangstellenden aan.

Meer over websites

een nieuwe website laten bouwen?

We hebben een lijst met 29 vragen opgesteld die u of uw webbouwer zou moet moeten stellen voordat u een akkoord geeft op een offerte. Download de vragenlijst. Liever direct persoonlijk advies? Boek dan eens een meeting met een van onze experts.

Boek een kennismaking Download de vragenlijst


groeiende stekjes, communicerende vaten.

De belangstelling voor de kavels is enorm; mensen kunnen niet wachten om de eerste schop in grond te zetten. Helaas houden enkele factoren het planproces op (PAS, Pfas, Coronavirus). Na de zomer van 2020 hoopt de gemeente Deventer te kunnen loten en de kavels in optie te kunnen geven.

In september is een inspiratiemarkt gepland. Hier kunnen optanten speeddaten met aanbieders uit het inspiratieboek. Bovendien kunnen ze contact leggen met aanbieders van duurzame oplossingen, producten voor natuurinclusiviteit en financiers. Daarna start het supervisieteam met het begeleiden van kopers en het afstemmen van de onderlinge bouwplanontwerpen.

diezit. ondersteunt de gemeente in dit gehele proces met een doelgroepgerichte communicatie, gedegen én verrassend.

Opjestek-inspiratieboek_2

Op Je Stek inspiratieplek.

Om enthousiaste Op Je Stekkers nog gekker te maken, hebben we een inspiratieboek samengesteld. De gemeente heeft architecten uitgedaagd om voorbeeldontwerpen te maken die passen bij de ambities voor de Tuinen van Zandweerd. Diezit. heeft de ingezonden ontwerpen bij elkaar gebracht in een inspiratieboek. Naast woningontwerpen bevat het boek tips over (zelf of samen) duurzaam en natuurinclusief bouwen. Reactie van een Op Je Stekker: ‘Lekker!’

10 geprinte exemplaren op gerecycled papier voor bijeenkomsten, verder online te downloaden. Door de grijsboard met preeg en de open rug trekt het boek de aandacht en valt het gemakkelijk open.

 

Meer over brochures

jij plant het zaadje, wij helpen het groeien.

Heb jij een goed idee dat wortel wil schieten? Een bedrijf dat snakt naar een groeispurt? Marketingdoelen die je dit jaar wilt oogsten? Wil je een voedingsbodem voor awareness creëren voor jouw merk?

Wij helpen je graag verder! Leer meer over ons groeimodel en/of maak een gratis afspraak om kennis te maken.

Boek een kennismaking Onze diensten

Boek een kennismaking.

Dit is hoe het werkt. Tijdens een call praten we over uw bedrijf en uitdagingen. Op basis daarvan bepalen we samen of wij u kunnen helpen. 

U zit uiteraard nog nergens aan vast!

laten we eens praten over uw website.

Dit is hoe het werkt. Tijdens een call praten we over uw bedrijf, website en uitdagingen. Op basis daarvan bepalen we samen of wij u kunnen helpen. 

U zit uiteraard nog nergens aan vast!