ANDERE CASES

van branding naar friending.

Een paar jaar geleden wilde een vriendengroep uit het oosten van het land een politieke partij oprichten: De Partij van Poar Neem’n. Alledaagse vraagstukken losten zij op met de even simpele als legendarische leus: “Probleem’n? Poar neem’n”. Naast deze ene-oplossing-voor-alles werd Poar Neem’n snel populair met korte stripjes en memes op Facebook, maar daar bleef het niet bij.

Bekijk de website

Strategisch advies

Huisstijl ontwikkeling 

Website

Webshop

Webapplicatie

hechte vriendengroep bouwt sterk merk.

dat verdient een ijzersterk online platform.

Inmiddels zijn ze meer dan 200.000 Facebook volgers, 3 miljoen bereikte mensen per maand, 40.000 Instagram volgers en flink wat kilometers bier verder en is het tijd voor de volgende stap. Ten eerste omdat de spelregels van platforms als Facebook en Instagram continu veranderen, ten tweede – nee man: ten eerste! – omdat Poar Neem’n is uitgegroeid tot meer dan een social media merk. Hamvraag: hoe zorgen we ervoor dat social media volgers het Poar Neem’n-platform gaan gebruiken? Oftewel, hoe gaan we van branding naar friending?

de sleutel? Gebruikerservaring!

Helaas, hiervoor was net iets meer nodig dan ‘n poar neem’n (hoewel dat wel heeft geholpen in het denkproces). De sleutel tot succes van een online platform is gebruiksvriendelijkheid. Als je wilt dat jouw doelgroep jouw platform gaat gebruiken, dan moeten de gebruikservaring (user experience/UX) en de userinterface (UI) van dusdanige kwaliteit zijn dat je als gebruiker probleemloos door de website gaat. 

“Is dat alles?” Dat is alles. Punt.


Meer over websites

KEERL!

Op het platform van Poar Neem’n betekent dat een intuïtieve navigatie, een geoptimaliseerd design voor mobiele gebruikers (adaptive*), eindeloos kunnen scrollen zonder dat we je databundel leegtrekken en interactie zoals je het gewend bent.

We kunnen hier nog verder in mooi jargon over uitwijden, maar we laten het liever zien.

Bekijk de website

0-evenementen-foto-standaard

bezoekers boeien en binden. Met moderne boerenslimheid.

De memes, grappige stripjes, zijn natuurlijk hét ding waar Poar Neem’n bekend mee is geworden. Inmiddels zijn en doen ze veel meer dan dat. Poar Neem’n is ook live te zien op evenementen, organiseert zelf evenementen en verkoopt en veilt  merchandise-items. Dat in de markt zetten vraagt om (een moderne variant van) boerenslimheid.

Met de webapplicatie die wij ontwikkelden, kunnen bezoekers via één account posts liken, feestjes vinden en items kopen op de veiling. Al deze functionaliteiten zijn ontwikkeld vanuit één gedachte: hoe kunnen we de eindgebruiker zo goed mogelijk bereiken, boeien, binden en behouden?

agile scrum ontwikkeling.

Hoe we website ontwikkeling een succes maken.

Het minimum viable product (MVP) ging juli 2019 live. Sindsdien werken we wekelijks aan nieuwe functionaliteiten voor de website. We spelen in op nieuwe ontwikkelingen, bestoken elkaar met creatieve ideeën, monitoren de resultaten, voegen toe en stellen bij.

Met hulp van de scrummethode maken we sprints, waarmee we nieuwe functionaliteiten zo snel mogelijk kunnen testen en evalueren. Dit doen wij overigens niet alleen met technische projecten, maar als het even kan ook met andere projecten. 

Onze werkwijze

werkwijze-diezit

de ultieme gebruikerservaring.

adaptive webdesign.

*Responsive is een term die de meeste mensen bekend in de oren klinkt. Even opfrissen: responsive betekent dat een website zich automatisch aanpast aan de schermgrootte van het apparaat dat wordt gebruikt. Je kunt de site dus net zo goed bekijken op een laptop als op je mobiele telefoon.

Adaptive gaat nog een stapje verder en stemmen we het hele ontwerp inclusief de functionaliteiten en de content af op de gebruikservaring. Hierbij kijken we niet alleen naar de schermgrootte, maar ook naar de werking van de website op een apparaat. Een adaptive website vraagt dus om een nieuw ontwerp.

Adaptive versus responsive website

poar-neemn-feest-zaal

Download de checklist

Bij het downloaden van onze checklist gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden. We spelen uw gegevens niet door aan derden en gebruiken uw gegevens enkel om u in de toekomst meer informatie toe te sturen die relevant voor u is.




ja, ik wil een marketingstrategie t.w.v. €1.500,- 

Dit is hoe het werkt. Tijdens een call praten we over uw bedrijf, product, concurrentie, de markt en doelen. Als we een goed beeld hebben van uw situatie creëren we een op maat gemaakt marketingplan gericht op uw groei. 

U zit uiteraard nog nergens aan vast!