DOWNLOAD

DOWNLOADS > Marketing tool

gestructureerd aan de slag met marketing.

een pragmatische Excel met alle stappen om een marketingplan te ontwikkelen en uit te voeren.

Het opzetten van een compleet en uitvoerbaar marketingplan kan een behoorlijke uitdaging zijn. Helemaal als het niet je vak is. Maar, als de stappen duidelijk zijn wordt het al een stuk eenvoudiger. Daarom hebben we dit Excelbestand in het leven geroepen.

In deze tool vind je de stappen die nodig zijn om tot een concreet en pragmatisch marketingplan te komen. En aan het einde vind je een concrete agenda om jouw planning op orde te krijgen. Onze 850+ inhakers uit de inhaakkalender zitten er logischerwijs ook in verwerkt.

Hieronder lees je hoe het werkt.


stap 1 - resources.

Een van de voorwaarden van een succesvol marketingplan is dat hij haalbaar is. Het heeft bijvoorbeeld weinig zin een complete en complexe strategie uit te denken als je al weet dat er te weinig budget of tijd is. Daarom is de eerste stap om resources te bepalen. Hoeveel kun jij doen?


stap 2 - doelgroepen & touchpoints.

Marketing draait maar om één aspect: je doelgroep(en). Zonder jouw doelgroep heeft je bedrijf tenslotte weinig bestaansrecht. Succesvolle marketing hangt daardoor voor een groot deel af van hoe goed jij je doelgroep kent. 

Sterker nog; hoe beter jij de gevoelige snaar weet te raken bij je doelgroepen, des te hoger de kans dat ze klant worden. In deze stappen kijken we daarom naar wie jouw doelgroepen zijn en waar jouw doelgroepen zijn.


stap 3 - doelen, doelstellingen en strategie.

Duidelijke doelen en doelstellingen zijn een cruciale factor voor een effectief marketingplan. Zonder duidelijke eindbestemming wordt richting geven en sturen tenslotte beduidend lastig.

In deze stappen bepaal je daarom wat die eindbestemming voor jouw bedrijf is (doelen en doelstellingen) en hoe jij op die einbestemming denkt te gaan komen (strategie).

Tip: zorg ervoor dat je een combinatie maakt tussen korte- en langetermijnstrategieën.


stap 4 - taken en benodigdheden.

De laatste stap voordat je écht aan de gang kunt is het opmaken van een concrete takenlijst met alle taken die nodig zijn om de doelen te behalen. Als je bijvoorbeeld meer website bezoekers gaat genereren met een inbound marketing strategie zullen daar taken zoals het schrijven van artikelen of het optimaliseren van Metagegevens bij horen.


stap 5 - concrete planning & uitvoer.

Dan komt het échte werk: de uitvoer. In de laatste stappen plan je alle taken een en dan kan het feest beginnen. 

Heb je wat extra inspiratie nodig om social media posts, campagnes of andere marketingactiviteiten te verzinnen? Geen zorgen, de 850+ inhakers uit onze inhaakkalender staan natuurlijk ook allemaal in deze kalender.

benieuwd naar hoe wij deze trajecten aanvliegen? laten we eens vrijblijvend kennismaken.

AFSPRAAK MAKEN



download de gratis marketing tool.

Met deze excel doorloop je alle noodzakelijke stappen om zelf aan de slag te gaan met je marketing.

laten we eens kennismaken.

Tijdens een kennismaking kijken we naar jouw doelen en situatie en lichten we even kort toe hoe wij jouw situatie aan zouden vliegen. Logischerwijs zit je nergens aan vast.