DOWNLOAD DE INHAAKKALENDER

DOWNLOADS > Inhaakkalender 2021

hij is er weer! de meest complete inhaakkalender van 2021.

Dit keer met 856 inhaakmomenten ter inspiratie voor jouw contentstrategie en campagnes.

de 856 inhaakmomenten van 2021.


Ben jij druk bezig met marketing en kun je zo af en toe wat inspiratie gebruiken? Of heb je soms van die momenten dat je denkt: ' Oja morgen is het natuurlijk Cyber Monday... daar hadden we wel wat mee kunnen doen!' Dan kan deze inhaakkalender 2021 het perfecte hulpmiddel zijn!

Dankzij het succes van de inhaakkalender van 2020 (met 664 inhaakmomenten) hebben we dit jaar nog meer gezocht naar inhakers die jou kunnen inspireren. 


'Er zijn zo veel inhaakkalenders, wat maakt die van jullie  beter?'

Er zijn een hoop inhaakkalenders. Of die van ons beter is? Dat kun je misschien het beste zelf beoordelen. Wat we wél over onze inhaak kalender kunnen zeggen is het volgende:

  • De meest complete inhaakkalender van Nederland
  • 856 inhaakmomenten
  • Elk inhaakmoment is grondig gecontroleerd
  • Gratis toegang ons online marketing pakket (toolbox)
  • Updates als er aanpassingen zijn


En de kalender is gratis. Wat heb je te verliezen?!

beginnen met online marketing? download de gratis online marketing toolbox!

In deze toolbox vind je alle bestanden die je nodig hebt om op de juiste manier te beginnen met online marketing.

Bekijk de toolbox

'een inhaakkalender? waarom eigenlijk?

Als (online) marketeer heb je een hoop verantwoordelijkheden. Van het analyseren van website statistieken tot en met reageren op social media posts. Het komt vaak voor dat dit ten koste gaat van de creativiteit. Het zou fijn zijn als je iets hebt om die creativiteit weer terug te brengen en te voorkomen dat leuke momentjes - zoals pindakaasdag of plant een boom dag - aan je voorbij gaan.

Lang verhaal kort: een inhaakkalender inpireert. 

6 tips om de inhaakkalender voor te gebruiken.

1. gebruik inhakers om beter aan te sluiten bij je doelgroep(en).

Toegegeven, niet alle 856 inhakers in deze kalender zijn relevant voor jouw bedrijf. Het gaat erom dat je op zoek gaat naar de momenten in het jaar die passen bij je doelgroep(en). Momenten in het jaar waarvan je weet dat ze die zelf ook interessant vinden. Bijvoorbeeld Wereld Whiskey Dag en Wereld Gin Dag als je een restaurant hebt of Yoga Dag als je een sportinstructeur bent.

Om goed te kunnen beoordelen welke dagen relevant zijn voor je doelgroep(en) kun je persona's ontwerpen. 

Download het persona document



2. gebruik inhakers om onderscheidend te zijn van je concurrent(en).

Black Friday, 11-11, Sinterklaas, Kerst zijn allemaal momenten in het jaar waarop bijna elk bedrijf wel inhaakt. Het nadeel: het zijn automatisch ook de dagen waarop IEDEREEN om aandacht schreeuwt en je dus automatisch minder opvalt. Je kunt dus beter inhaakmomenten kiezen waarop juist zo min mogelijk bedrijven op inhaken zodat je meer opvalt. Mits het relevant is natuurlijk (zie punt 1).

3. gebruik inhakers om nieuwe campagnes te verzinnen.

Dat het toevallig Pindakaas Dag is en het past bij jouw bedrijf en doelgroep betekent niet dat je het per se ook moet benoemen. Je kunt ook verder kijken wat pindakaasdag bijvoorbeeld nog meer oproept. 

Voor ons is onze cultuur bijvoorbeeld erg belangrijk. Wij lunchen daarom altijd samen. Hoewel Corona daar nu een beetje roet in het eten heeft gegooid. Toch zou onze online marketeer Sanne wel kunnen denken: 'ja, laten we onze nieuwe lunch even in de schijnwerpers zetten.'

Tip: kijk naar welke dagen passen bij uw bedrijf, product, cultuur of mensen en hoe je die kunt vertalen naar iets unieks.

4. gebruik inhakers om leads te genereren.

Je kunt de inhaakkalender gebruiken om social media posts of blogs te verzinnen (mensen bereiken dus) om meer brand awareness te creëren. Maar dat is enkel de eerste stap in de marketing funnel.

Je kunt inhakers ook gebruiken om aan te sluiten binnen een huidige marketing flow of zelfs een hele nieuwe flow ontwerpen. Denk daarbij aan de volgende stappen:

a) kies een inhaker om mensen naar een pagina te krijgen?
b) wat kunnen we aanbieden om e-mail adressen te verzamelen?
c) op welke wijze kunnen we die leads opvolgen?

5. gebruik inhakers om creativiteit te stimuleren.

Een inhaker gebruiken en benoemen in een social media post of artikel is al waardevol. Maar denk ook na over hoe je dat vervolgens kunt vertalen naar een leuke unieke uiting. Stel, je hebt ijswinkel of bakkerij en het is Halloween, denk dan na hoe je jouw product kunt gebruiken om dit uit te beelden.

Tip: zet jouw mensen op de foto om het persoonlijker te maken. De conversie op die posts is altijd hoger.


6. gebruik inhakers om consistentie te waarborgen.

Vertrouwen bouwen gebeurt o.a. door in beeld te blijven bij de doelgroepen. Dit betekent dat je frequent moet communiceren en ook consistent moet communiceren. Hou wel in het achterhoofd dat kwaliteit altijd belangrijker is dan kwantiteit.

Zorg dat je op zijn minst een keer per 2 tot 4 weken iets communiceert en zorg ervoor dat wat je communiceert in lijn ligt met elkaar.

Tip! Creëer een content buffer! Als je eenmaal je marketingkalender hebt bepaald, kun je de posts voor het hele jaar al voorbereiden.

creëer marketingrendement!

content creatie en zoekmachine optimalisatie zijn een van de beste manieren om maximaal resultaat te behalen over een langere periode. Waarom? Omdat elk artikel dat je schrijft, elke link die je creëert en elke download die je toevoegt permanent zijn. Elke stap die je neemt is dus letterlijk een stap verder naar meer resultaat.

Lees het volledige artikel op onze blog


download de meest complete inhaakkalender van 2021.

De meest complete inhaakkalender van Nederland met 856 inhaakmomenten.