De juiste mensen bereiken gaat om meer dan demografie. Succesvolle marketing = de juiste groepen op de juiste manier aanspreken. Daarom segmenteren we doelgroepen en creëren we persona’s. Het is dan wel belangrijk om de juiste segmentatiecriteria te kiezen. Demografie kan waardevol zijn, maar in de meeste gevallen zijn behoeftes belangrijker dan geslacht, leeftijd of woonomgeving. Door alleen te segmenteren op basis van demografie bereik je een hoop mensen die geen interesse hebben en bereik je een hoop mensen niet die wél interesse hebben. Het doel is om jouw oplossing voor problemen te verkopen. Start je segmentatie daarom met het groeperen van die problemen. Creëer daarna persona’s met demografische eigenschappen.
0
Wie te laat is, mist de boot. Wie te snel is?... Ook! Regelmatig moet ik brandmanagers (en mezelf) in bedwang houden, omdat ze te snel willen en vooral teveel tegelijk. Een merk heeft tijd nodig om een plek in het hoofd van de consument te veroveren.
0
Met bijna twee miljard websites hebben we voor elk product/dienst tientallen opties binnen klikbereik. Maar welke kies je? De website die het meeste waarde levert natuurlijk. En je doelgroep, die doet hetzelfde. Wil je dat ze jou kiezen, dan is de uitdaging dus: een website bouwen die meer levert dan andere websites.
0
In het begin brandmerkte boeren hun vee zodat je wist wie de eigenaar was. Al snel begon zo’n (brand)merk symbool te staan voor kwaliteit. Je wist dat het vlees met het merk van boer Harm te vertrouwen was. Vandaag gebruiken we daar niet alleen logo’s, maar complete huisstijlen voor. Issie herkenbaar? Dan kan een blik al genoeg zijn om iemand over de streep te trekken.
0
Als je als belegger weet wat je doet, kan het je een leuk zakcentje opleveren. Dat geldt ook voor marketing. Onze beleggerstip; content creatie. Waarom, vraag je je dan misschien af. Nou, omdat hetgeen je creëert permanent is. Een goed artikel levert niet alleen de eerste maand bezoekers op, maar ook alle maanden daarna. Elk artikel dat je daarna schrijft telt op bij die resultaten.
0
Wij zijn ervan overtuigd dat een sterk merk de kunst verstaat om zijn purpose krachtig en consistent op aarde te zetten en hiermee de verbinding te maken met klanten. Dan immers blijf je geloofwaardig en herkenbaar. Ook als de samenleving verandert, de technologie nieuwe sprongen maakt en/of de markt van kleur verschiet.
0
Badkamertegels nodig? Even Googelen en je vindt 200 websites. Accountant in Deventer? Binnen luttele seconden heb je 12 pagina’s met zoekresultaten. Met 1,8 miljard websites op de wereld zijn er voor praktisch elk bedrijf tientallen opties beschikbaar. Jouw doelgroep heeft daardoor het heft in handen en kiest de website die het meeste waarde levert. Legt die van jou het af tegen de concurrent of kom je als winnaar uit de bus?
0
Hebben jullie als marketingdoel om snel mensen te bereiken voor bijvoorbeeld leadgeneratie of het verhogen van brand awareness? Dan is outbound marketing het overwegen waard. Voor het juiste bedrag komt jullie bedrijf sowieso bij de doelgroepen in beeld. Wachten tot ze er zelf naar zoeken (inbound marketing) hoeft dan dus niet.
0
Focus op de inhoud van de communicatie als je de conversie écht wil maximaliseren. Neem deze quote als voorbeeld: jij gaat niet op de 'lees meer' knop drukken als wij je niet weten te overtuigen. De laadtijd van onze website of de kleur van een knop hebben daar weinig invloed op. Dus als je echt meer wil weten over hoe je de conversie van je website verhoogt, lees dan onze 8 tips om je conversie te verhogen in deze blog.
0
Dat we allemaal weten hoe een Coca-Cola fles eruit ziet is natuurlijk geen toeval. Jaren consistente communicatie ligt daaraan ten grondslag. De discipline om jaar op jaar hetzelfde te blijven klinkt misschien eentonig, maar het resultaat is dat we precies weten waar we in de supermarkt naar moeten zoeken. Dat immense voordeel valt echter in het water als ze besluiten de frisdrank in groene pakken te verkopen. Maak dus bewust keuzes bij het aanpassen van de uitstraling van het merk, het kan er voor zorgen dat je merk minder waardevol wordt.
0
Omzet verhogen? Overweeg de focus te leggen op bestaande klanten in plaats van nieuwe klanten. Klanten die jou reeds vertrouwen converteren namelijk 4x sneller dan mensen die nog geen klant zijn (Marketing Metrics). Wees eerlijk: je koopt zelf ook eerder een merk dat je al eens hebt gekocht.
0