het bouwen van een onderscheidend en sterk merk

Veel interieurbedrijven en -stylisten in Nederland richten zich op de zakelijke markt. Hoe zorg je dat je opvalt in een zee vol concurrenten? Simpel. Door een sterk en herkenbaar merk te bouwen. diezit. kan dat. Waar beginnen we? Bij de klant.

dess Kirstins ziet een interieur als het verlengde van een bedrijf; een aanvulling op wie zij is en waar ze voor staat. En méér dan dat: een goed interieur vergroot de motivatie en het werkplezier van medewerkers en zorgt dat een bedrijf productiever en effectiever wordt. Die visie rolde uit de gesprekken en werd de basis van haar nieuwe merk. 

dess Kirstins. From identity to interior.

Tone-of-voice

Merkstrategie

Tone of voice

Huisstijl

Logo ontwerp

Social media

Flyers

Visitekaartje

Brandbook

Webdesign

de essentie van dess Kirstins gevat op een paar vierkante centimeter

dess Kirstins ontwerpt interieurs die de identiteit van een bedrijf weerspiegelen. Ze doet dat met grote zorgvuldigheid, vanaf de eerste plattegronden en tekeningen tot en met de oplevering en nazorg. Gelijktijdig met de zorgvuldigheid is er veel ruimte voor creativiteit, nieuwe uitdagingen en verrassende oplossingen. Vandaar het deurtje in het logo, dat altijd openstaat. Net als dess Kirstins.

DK-logo grid

DK-brandbook

een brandbook houdt het merk levend en sterk

Nadat de basis staat, maken we de overige communicatie-uitingen. Branding is een veelzijdig traject dat nooit af is. Een brandbook helpt om hier scherp op te blijven en biedt de klant houvast en inspiratie. Zo hebben we ook voor dess Kirstins een mooi en bruikbaar brandbook ontworpen. Met duidelijke richtlijnen en heel concrete voorbeelden die zorgen dat de tone of voice overal krachtig en onmiskenbaar dess Kirstins is.

consistent en krachtig doorvertalen

Een sterk merk vraagt om overtuigende communicatie en vooral: consistentie in de uitstraling. Alleen dan creëer je een top-of-mind positie bij je doelgroepen. We hebben de slogan ‘van identiteit naar interieur’ daarom doorvertaald naar een herkenbare stijl. Die ziet u onder meer terug in de website en in het drukwerk. Daarbij plaatsen we altijd de tekst links (from identiteit) en het beeld rechts (to interior).

BEKIJK DE WEBSITE

DK-ipad
DK-experience

user-experience. gebruiksvriendelijke website voor hogere conversie

Nu ff in gewoon NL. Een website moet de identiteit ademen en versterken én tegelijkertijd de klant raken. Je ontwerpt een website met een duidelijk doel, bijvoorbeeld vertrouwen en kwaliteit uitstralen of de klant verleiden tot actie. We zijn zowel in de huid van dess Kirstins als in die van haar doelgroep gekropen en hebben goed nagedacht over welke content waar, wanneer en hoe getoond moet worden. Duidelijk, eerlijk en gebruikersvriendelijk waren de sleutelwoorden. Alles wat ook maar een beetje rook naar poespas of tierelantijntjes mocht meteen in de prullenbak.

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Sprekende fotografie voor een herkenbare uitstraling.

herkenbaar in elk contactmoment

Elk contactmoment met de klant is een kans om een eerste indruk te maken, of een eerder gemaakte indruk te versterken. Herkenbaarheid is daarin cruciaal. Blijf consistent in niet alleen de inhoud van de boodschap, maar ook in de verpakking ervan. (Let op: consistent kan ook zijn dat je telkens weer verrast!) Zo behoud je het vertrouwen en blijf je bouwen aan een top-of-mind positie bij de klanten.

DK-flyer

DK-visitekaartjes

middeleeuwse meerwaarde

Is een visitekaartje niet ontzettend gedateerd? Daar zijn de meningen sterk over verdeeld. Feit is dat er voldoende, veel modernere alternatieven zijn. Toch blijft het visitekaartje iets waar veel mensen naar vragen én bewaren. Je kunt dat effect versterken door te kiezen voor een herkenbare stijl en spot-uv afwerking. Zo blijf je in de 21e eeuw zelfs met dit middeleeuwse instrument ‘in-the-picture' bij je (potentiële) klanten.


DK-folder

ons visitekaartje? uw verwachtingen overtreffen

Verder gaan dan wat de klant verwacht. Dat is het visitekaartje van diezit. Voor dess Kirstins hebben we bijvoorbeeld alvast voorzetten gedaan voor toekomstig drukwerk, wat wederom een exacte vertaling is van haar waardepropositie en merkbelofte. Van identiteit naar interieur (van links naar rechts). Zo doen we eigenlijk altijd dat beetje meer. Worden mensen simpelweg blij van.