Veel interieurbedrijven en -stylisten in Nederland richten zich op de zakelijke markt. Hoe zorg je dat je opvalt in een zee vol concurrenten? Simpel. Door een sterk en herkenbaar merk te bouwen. diezit. kan dat. Waar beginnen we? Bij de klant.
dess Kirstins ziet een interieur als het verlengde van een bedrijf; een aanvulling op wie zij is en waar ze voor staat. En méér dan dat: een goed interieur vergroot de motivatie en het werkplezier van medewerkers en zorgt dat een bedrijf productiever en effectiever wordt. Die visie rolde uit de gesprekken en werd de basis van haar nieuwe merk.
dess Kirstins. From identity to interior.
Tone-of-voice
Merkstrategie
Tone of voice
Huisstijl
Logo ontwerp
Social media
Flyers
Visitekaartje
Brandbook
Webdesign
dess Kirstins ontwerpt interieurs die de identiteit van een bedrijf weerspiegelen. Ze doet dat met grote zorgvuldigheid, vanaf de eerste plattegronden en tekeningen tot en met de oplevering en nazorg. Gelijktijdig met de zorgvuldigheid is er veel ruimte voor creativiteit, nieuwe uitdagingen en verrassende oplossingen. Vandaar het deurtje in het logo, dat altijd openstaat. Net als dess Kirstins.
Nadat de basis staat, maken we de overige communicatie-uitingen. Branding is een veelzijdig traject dat nooit af is. Een brandbook helpt om hier scherp op te blijven en biedt de klant houvast en inspiratie. Zo hebben we ook voor dess Kirstins een mooi en bruikbaar brandbook ontworpen. Met duidelijke richtlijnen en heel concrete voorbeelden die zorgen dat de tone of voice overal krachtig en onmiskenbaar dess Kirstins is.
Nu ff in gewoon NL. Een website moet de identiteit ademen en versterken én tegelijkertijd de klant raken. Je ontwerpt een website met een duidelijk doel, bijvoorbeeld vertrouwen en kwaliteit uitstralen of de klant verleiden tot actie. We zijn zowel in de huid van dess Kirstins als in die van haar doelgroep gekropen en hebben goed nagedacht over welke content waar, wanneer en hoe getoond moet worden. Duidelijk, eerlijk en gebruikersvriendelijk waren de sleutelwoorden. Alles wat ook maar een beetje rook naar poespas of tierelantijntjes mocht meteen in de prullenbak.
Elk contactmoment met de klant is een kans om een eerste indruk te maken, of een eerder gemaakte indruk te versterken. Herkenbaarheid is daarin cruciaal. Blijf consistent in niet alleen de inhoud van de boodschap, maar ook in de verpakking ervan. (Let op: consistent kan ook zijn dat je telkens weer verrast!) Zo behoud je het vertrouwen en blijf je bouwen aan een top-of-mind positie bij de klanten.
Is een visitekaartje niet ontzettend gedateerd? Daar zijn de meningen sterk over verdeeld. Feit is dat er voldoende, veel modernere alternatieven zijn. Toch blijft het visitekaartje iets waar veel mensen naar vragen én bewaren. Je kunt dat effect versterken door te kiezen voor een herkenbare stijl en spot-uv afwerking. Zo blijf je in de 21e eeuw zelfs met dit middeleeuwse instrument ‘in-the-picture' bij je (potentiële) klanten.
Verder gaan dan wat de klant verwacht. Dat is het visitekaartje van diezit. Voor dess Kirstins hebben we bijvoorbeeld alvast voorzetten gedaan voor toekomstig drukwerk, wat wederom een exacte vertaling is van haar waardepropositie en merkbelofte. Van identiteit naar interieur (van links naar rechts). Zo doen we eigenlijk altijd dat beetje meer. Worden mensen simpelweg blij van.