Research.
Een merknaam moet passen bij je merk en je doelgroep, maar moet ook onderscheidend zijn. Tijdens de eerste sessie analyseren we jouw positionering en merkidentiteit, de doelgroep en concurrentie.
Een merknaam is misschien wel je belangrijkste marketingmiddel. Het is het knooppunt in het hoofd van je doelgroep waar álles aan gekoppeld wordt. Merknamen die impact maken en makkelijk te onthouden zijn kunnen daarom snel een top of mind positie opbouwen.
Een merknaam (of bedrijfnaam) is een van de eerste dingen waar jouw doelgroep mee in aanraking komt en waaraan vervolgens ervaringen en associaties worden gekoppeld. Een goede merknaam roept direct de associaties op die passen bij jouw merkwaarden en de klank helpt een gevoel te creëren dat jouw merkidentiteit weerspiegelt. Een merknaam kan je niet zonder consequenties veranderen waardoor onze strategen graag helpen een toekomstbestendige en relevante merknaam te verzinnen.
Een merknaam verzinnen lijkt zo makkelijk. Tot je ermee begint. Het is alsof je een naam voor een kind verzint, maar dan 10 keer zo erg. De naam van je kind kies je immers niet om een doelgroep aan te spreken, jouw merknaam wel. We helpen je graag alvast op weg door middel van onze Diezit Scan.
Een merknaam moet passen bij je merk en je doelgroep, maar moet ook onderscheidend zijn. Tijdens de eerste sessie analyseren we jouw positionering en merkidentiteit, de doelgroep en concurrentie.
Een goede merknaam is meestal niet de eerste naam die je verzint. In de tweede sessie creëren we daarom moodboards en ideeën. Vervolgens kiezen we de beste opties en presenteren die.
Om er echt een gevoel bij te krijgen werken we een aantal verder uit en creëren we beeldconcepten. We geven vervolgens een bondige presentatie met de voors en tegens van elke variant.
Wanneer er eenmaal een (of meerdere) winnaars zijn gekozen moet worden gecontroleerd of niemand de naam al gebruikt, of hij vastgelegd kan worden, of de URL nog beschikbaar is én of hij resoneert met je doelgroep.
Als blijkt dat de naam beschikbaar is op alle kanalen leggen we alles (indien wenselijk) vast. Onze technische afdeling legt de URL vast en onze partners zorgen ervoor dat jouw merk een Trademark krijgt.
Achter je merknaam zit een compleet verhaal. De naam en het verhaal erachter leggen we vast in ons brand management systeem zodat je dit altijd online kan raadplegen.
Een sterke merknaam levert je bedrijf een enorme waarde op. Een goede merknaam roept bij nieuwe klanten direct het juiste gevoel op en als hij makkelijk te onthouden is wordt het creëren van een top of mind positie aanzienlijk makkelijker. Daarom bedenken wij bij Diezit doordachte merknamen.
Wilt u meer informatie over hoe wij u kunnen helpen met het verzinnen van een sterke merknaam? Neem dan (vrijblijvend natuurlijk) contact op met een van onze collega's.