Een bedrijfsnaam/merknaam is een van de eerste dingen waar jouw doelgroepen mee in aanraking komen. En net als bij namen van mensen roepen merknamen direct associaties bij ons op. Zowel positief als negatief. De klank kan bepalen hoe het overkomt en ook de betekenis en lading van het woord zelf hebben een impact over hoe jouw bedrijf overkomt. Hoe beter de naam past bij het bedrijf/product/dienst, hoe logischer en betrouwbaarder het voor de ontvanger voelt. Denk dus goed na, een eerste indruk maak je tenslotte maar één keer.
Er zijn uitzonderingen van bedrijven die binnen een paar uur de perfecte merknaam weten te verzinnen. Maar, in 99% van de gevallen komt er niet zomaar plots een geniale ingeving om de hoek kijken. Om zoiets belangrijks aan toeval over te laten zouden wij niet zo snel adviseren.
Om het succes van jouw merknaam te verzekeren houden wij rekening met een aantal vereisten. Hoewel we niet altijd aan alle vereisten kunnen voldoen, proberen we er zoveel mogelijk af te vinken. Hiernaast vind je de 8 van die vereisten.
Na 11 jaar ervaring in de marketingwereld hebben we bij diezit. een proces ontwikkeld om efficiënt en effectief tot de ideale merknaam/bedrijfsnaam te komen. De vaste werkwijze zorgt ervoor dat onze klanten zeker kunnen zijn van het optimale resultaat zonder dat dat ten koste gaat van onze creativiteit.
Wilt u meer informatie over hoe wij u kunnen helpen met het verzinnen van een sterke merknaam? Neem dan (vrijblijvend natuurlijk) contact op met een van onze collega's.