QUICKSCAN AANVRAGEN

Inbound marketing: een aanpak die je elke maand meer oplevert.

Betere klantbeleving, meer leads en hogere omzet. Niet eenmalig, maar elke maand meer. Wil je eerder in beeld komen bij doelgroepen dan de concurrent? Misschien een autoriteit worden binnen jouw vakgebied? Dan is inbound marketing dé oplossing.


QUICKSCAN AANVRAGEN  Download de toolbox

elke stap die je zet, is een stap vooruit.

inbound marketing verzekert je van groeiend rendement.

Outbound marketing activiteiten zoals SEA kunnen een geweldige startmotor zijn, maar hebben ook nadelen; je schiet met hagel en het resultaat zal altijd afhankelijk zijn van je budget. Stop je met betalen, dan stopt het resultaat. Dat betekent dat je elke maand hetzelfde moet uitgeven voor dezelfde resultaten. En degene met het grootste budget zal als winnaar uit de bus komen.

Misschien wil jij als marketeer of ondernemer juist dat elke inspanning telkens méér oplevert en concurrentievoordeel creëert. Dat elke stap die je zet een stap vooruit is. Met inbound marketing kan dat o.a. omdat de dingen die je creëert permanent zijn. 


Gemiddeld zien we 350 (outbound) reclames per dag en elk jaar worden dat er meer. Bedrijven schieten met hagel met de hoop dat het zal resoneren bij een deel van de mensen. Om een overload aan informatie te voorkomen zijn jij en ik echter donders goed geworden in het filteren van irrelevante informatie. Hoeveel reclames weet jij bijvoorbeeld nog op te noemen? Outbound marketing wordt hierdoor steeds minder effectief. 

Klanten gaan nu in toenemende mate zelf op zoek via platforms zoals Google. En dat is waar inbound marketing om draait: aanwezig zijn en waarde leveren op de momenten dat men ook echt op zoek is

goede inbound marketing is 10x effectiever dan outbound.

zijn waar de doelgroep is in plaats van schieten met hagel.

kom in beeld bij 100% van je doelgroep.

sluit aan bij de volledige klantreis.

Slechts 5-10% van je doelgroep is klaar om klant te worden en te converteren. Dat betekent dat je nog 90% over hebt. Inbound marketing richt zich op de volle 100% van je doelgroep.

Door relevante en waardevolle content te creëren voor alle fases van de buyer journey (zie het voorbeeld hierboven) kun veel eerder in beeld komen. Zo bouw je al aan een top-of-mind positie zonder dat iemand direct klant hoeft te worden. En als iemand dan besluit klant te worden, denken ze aan jou.

Inbound marketing legt eigenlijk de keuze om te converteren bij de klan. We schreeuwen dus niet: 'KOOP NU!', maar leveren waarde en trekken de klant als het waren langzaam naar ons toe. Een groot voordeel voor jouw bedrijf is dat je meer kwalitatieve leads genereert omdat je al weet dat:

  1. de lead het probleem heeft dat jij oplost
  2. de lead weet welke oplossing ze nodig hebben
  3. de lead denkt dat jij een goede aanbieder bent 

Salesgesprekken zullen aanzienlijk effectiever en efficiënter worden en ook het behoud van klanten wordt een stuk eenvoudiger. Win-win-win dus.

focus op helpen, bouw vertrouwen en verhoog conversie.

eerst geven, dan nemen.

Hoewel de resultaten wellicht iets minder in-your-face zijn dan andere reclametechnieken, is inbound marketing een stuk waardevoller voor je bedrijf op de lange termijn.



80% minder kosten per lead

Na 5 maanden consistent aan inbound marketing werken beginnen inspanningen écht te renderen.


62% minder marketingkosten

Met inbound marketing verdrievoudig je het aantal leads waardoor er minder budget nodig is.


54% meer leads

Van schieten met hagel, naar doelgerichte conversie.

zelf de handen uit de mouwen steken?

download de gratis inbound marketing toolbox.


Download

meer lezen over marketing gerelateerde onderwerpen? spit ook eens onze blogs door.

download de diezit marketing toolbox.

Bij het downloaden ga je ermee akkoord dat we (ongeveer 1 keer per maand) berichten sturen met relevante informatie om je verder op weg te helpen met jouw marketing. Denk bijvoorbeeld aan nieuwe downloads, tips & tricks of nieuwe producten die wij aan onze klanten aanbieden.

U kunt u zich uiteraard altijd via de link in onze mailtjes afmelden voor deze e-mails.

Laat ons geheel vrijblijvend met je meedenken.

  • 100% gratis en vrijblijvend
  • 90% van de aanvragers is daarna zichtbaar gegroeid