ontmoet Tomas.
brand marketing specialist

Boeken, boeken en nog meer met name marketing gerelateerde boeken. Het bureau van Tomas ziet er uit als de opslagruimte van managementboek.nl. Zijn honger naar kennis en nieuwe invalshoeken is haast niet te stillen. Het mooie daaraan is dat hij niets liever wil dan de opgedane kennis met ons delen. En dat vinden wij fijn, heel fijn zelfs. 

Tomas legt de lat heel hoog, zeker voor zichzelf, waardoor hij al zijn collega’s inspireert en motiveert om er maximaal voor te gaan. Hij is ongeveer de enige Nederlander die baalt van een verplichte vrije dag, werkt meer uren dan een Japanner maar is daarnaast een ontzettend fijne en niet weg te denken diezit. collega. Wie wil daar nou niet mee samen werken.


de toekomst van marketing is branding.


Marketing begon circa 1940 toen concurrentie dusdanig groot werd dat het de verkoop bemoeilijkte. Het idee van marketing was simpel: het product beter verkopen dan de concurrent.

In de afgelopen 80 jaar heeft marketing zich in sneltreinvaart verder ontwikkeld en blijft dat doen. Waar vroeger een advertentie in de krant afdoende was, moeten marketeers vandaag de dag nadenken over een complete Customer Journey. Daar ontwikkelde ik bijvoorbeeld de klantband voor.

Maar nu is een nieuw probleem aangebroken: een overload aan informatie die. Mensen zien steeds meer reclames per dag (gemiddeld 300) waardoor marketing steeds minder oplevert. De oplossing? Meer doen dan de concurrent. Simpel toch?! Lang verhaal kort: bedrijven concurreren elkaar helemaal suf.

Met de mindset: 'meer is beter' zijn marketeers het probleem van marketeers enkel verder aan het vergroten. Een neerwaarse spiraal die er uiteindelijk voor zal zorgen dat marketing alleen maar minder oplevert.

Daarom hou ik me vooral bezig met een manier om die spiraal te doorbreken: merken.


succesvolle marketing gaat steeds minder om het verkopen van producten, en steeds meer om het winnen van vertrouwen.


Niet alleen worden wij (de ontvanger) reclamemoe en zijn we er verbazingwekkend goed in geworden om 95% van de reclames niet eens waar te nemen, ook zullen we steeds minder gevoelig worden voor marketing omdat mensen steeds beter begrijpen hoe marketing werkt.

Steeds meer zijn we daarom op zoek naar manieren om bedrijven en merken te vertrouwen. Steeds minder worden we gekieteld door teksten zoals 'HET BESTE BIERMERK VAN NEDERLAND' en steeds meer gaan we op zoek naar redenen om een merk te vertrouwen. 

Mijn verwachting is dat branding niet alleen steeds interessanter wordt, maar zelfs noodzakelijk wordt om een succesvolle onderneming op te bouwen. Ik ontwikkelde daarom ook de Purpose Piramide: een model dat zich niet alleen meer op de visie en missie van een bedrijf richt, maar juist verder kijkt dan enkel de organisatie.


ons brand management platform.

Deze passie voor branding is de reden dat ik al 7 jaar zo veel mogelijk literatuur aan het verslinden ben waarmee ik uiteindelijk mijn geesteskindje hebt verwerkt: Abrnd. Het brand management platform voor ZZP'ers, klein MKB en iedereen die zelf waardevolle merken willen bouwen. Het staat nog in de kinderschoenen, maar daar zit mijn hart.



Everyone chooses one or two roads in life – the old and the young, the rich and the poor, men and women alike. One is the broad, well-traveled road to mediocrity, the other the road to greatness and meaning.

- S. Covey


artikelen.

Conversie van je website verdubbelen

Weg met de marketingfunnel

Het is tijd voor een purpose, visie en missie die klopt.

Logo standaardisatie, de dood van merken.

Waarom merken zo goed werken: het brein.

7 zonden bij het bouwen van een herkenbaar merk.

Het nieuwe brand management.

Tomas Bloem
Tomas Bloem Brand Marketing Specialist

Neem contact op met