ontmoet Tomas.
brand marketing specialist

Boeken, boeken en nog meer met name marketing gerelateerde boeken. Het bureau van Tomas ziet er uit als de opslagruimte van managementboek.nl. Zijn honger naar kennis en nieuwe invalshoeken is haast niet te stillen. Het mooie daaraan is dat hij niets liever wil dan de opgedane kennis met ons delen. En dat vinden wij fijn, heel fijn zelfs. 

Tomas legt de lat heel hoog, zeker voor zichzelf, waardoor hij al zijn collega’s inspireert en motiveert om er maximaal voor te gaan. Hij is ongeveer de enige Nederlander die baalt van een verplichte vrije dag, werkt meer uren dan een Japanner maar is daarnaast een ontzettend fijne en niet weg te denken diezit. collega. Wie wil daar nou niet mee samen werken.


the natural state of our mind is decay.


waarom branding

Er is maar één vraag waar ik in geïnteresseerd ben: ‘waarom?’ Niet blindelings volgen, maar begrijpen hoe dingen in elkaar zitten om overwogen keuzes te maken. Meer een denker dan een doener zullen we maar zeggen.

Met die pertinente afkeer tegen de ‘status-quo' ben ik na mijn studie grafische vormgeving beland in bedrijfskunde. In die tijd ontwikkelde ik 1 duidelijke behoefte: helpen bedrijven te bouwen die een echte meerwaarde voor haar klant creëren. 

En dus belande ik logischerwijs in de wereld die wij branding noemen.


mijn drijfveer

Everyone chooses one or two roads in life – the old and the young, the rich and the poor, men and women alike. One is the broad, well-traveled road to mediocrity, the other the road to greatness and meaning.

- S. Covey


Er zijn van die uitgekauwde quotes zoals: 'als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit meer een dag te werken'. En hoewel die quotes me echt de strot uit komen, is het wel een feit. Mijn passie ligt bij merken bouwen en dat op de best mogelijke manier doen voor zo veel mogelijk bedrijven. Daar kunnen mensen me altijd voor wakker maken.


waar ben ik nu mee bezig?

De afgelopen jaren heb ik voor klanten door heel Nederland mogen werken. Van complexe vraagstukken tot en met pragmatisch uitvoerwerk. Voor wereldwijde organisaties zoals Curves, Grolsch en Parker Hannifin tot en met toffe Nederlandse merken zoals de Radboud Universiteit, Pius en Canisius scholen, Summery, IK Skin Perfection. Maar ook kleinere bedrijven waarvoor ik met veel plezier aan de slag ga.

Wat ik echter zag is dat hoe kleiner het bedrijf, hoe minder marketing budget er was om sterke merken te bouwen. Terwijl de ambitie om een succesvol en duurzaam merk op de markt te zetten wel hetzelfde was als bij grotere organisaties. Daarom ben ik de afgelopen jaren bezig (samen met mijn collega's) een platform te ontwikkelen die het bouwen van succesvolle merken mogelijk maakt voor de kleine bedrijven in Nederland. Abrnd (a brand) dus.


mijn artikelen

U kunt meer lezen over mijn passe (branding) in mijn artikelen.

Het is tijd voor een purpose, visie en missie die klopt.

Logo standaardisatie, de dood van merken.

Waarom merken zo goed werken: het brein.

7 zonden bij het bouwen van een herkenbaar merk.

Het nieuwe brand management.

Tomas Bloem
Tomas Bloem Brand Marketing Specialist

Neem contact op met