BOEK EEN MEETING

marketing tijdens de coronacrisis.

We roepen al jaren dat de wereld razendsnel verandert en dat je daar als bedrijf in mee moet bewegen. Maar dat een virus alles zo ingrijpend op de kop zou zetten, kon niemand voorspellen of vermoeden. Hoe ga je ermee om?


Boek een meeting Whitepaper

hoe speelt u in op het nieuwe normaal?

een radicaal veranderende markt vraagt om versnelde innovatie, de juiste strategie en een flexibele aanpak.

Net als een andere crisis zorgt COVID-19 voor onrust en onzekerheid. Heel bijzonder aan de coronacrisis is dat het totale economische en maatschappelijke leven van de ene op de andere dag is stilgezet en radicaal is veranderd. Nog nooit is de rol van de overheid hierin zo dominant en zo sturend geweest. Niemand kan om deze crisis en de gevolgen ervan heen.

Consumenten moeten noodgedwongen andere keuzes maken. Ze vullen tijd op een nieuwe manier in en passen ook hun koopgedrag aan. Bedrijven zien plannen, activiteiten en omzet in sneltreinvaart bevriezen of verdampen. (Hoewel er ook bedrijven zijn, zoals supermarkten en onlineshops, die met wat kleine aanpassingen moeiteloos overeind blijven of zelfs hun winst spectaculair zien stijgen.)  


elk bedrijf ondervindt gevolgen.

wat zijn die voor u? wat is uw situatie?

In welke markt u zich ook bevindt, u wordt geraakt en u moet er wat mee. Waar kiest u voor? Meebewegen met de klant en zijn ge-update behoeftes? Uw totale activiteiten herinrichten zodat ze zoveel mogelijk coronaproof zijn? Maar wat als de maatregelen over een maand worden opgeheven? Of als ze nog twee jaar aanhouden? Heeft u de luxe van een beperkt verlies en/of een flinke buffer en kunt u de periode benutten om te reflecteren en een koerswijziging of innovatieslag door te voeren?

communicatievragen en marketingdilemma’s.

hoe moet u veranderen?

Voor iedereen is in elk geval kraakhelder: u moet communiceren over wat u doet en hoe u zich verhoudt ten opzichte van deze crisis. Hoe doet u dat op de juiste manier?

Wat betekent de crisis voor de marketingactiviteiten? Gaat alles op de schop? Gaat u juist nu investeren om het merk zichtbaar te houden, al dan niet in gewijzigde vorm, of zet u de boel in de koelkast?

Fundamentele vragen en soms duivelse dilemma’s voor veel ondernemers en ook voor marketingbureaus. Wij breken ons hoofd er al weken over en denken graag met u mee!

Ons doel is bedrijven helpen te groeien met behulp van marketing. Deze uitdaging wordt door een crisis zoals Corona urgenter dan ooit. In een tijd waarin de markt en het marktsentiment van dag op dag veranderen, is behoefte aan handvatten die op korte termijn ‘de tent draaiende’ houden en op de langere termijn leiden tot stabiele groei en duurzaam succes.

Boek een meeting

coming soon: whitepaper.

We werken momenteel aan een inhoudelijke whitepaper vol met praktische tips en strategische acties die u tijdens en na de coronacrisis kunt oppakken. Bent u hierin geïnteresseerd? Meld u alvast aan!

Download de whitepaper boek een afspraak


nu: een praktisch actieplan in 3 stappen.

Om bedrijven te helpen met het maken van de juiste keuzes en de crisis door te komen of er zelfs beter uit te komen dat u erin gestapt bent, hebben we een relatief eenvoudig 3-stappenplan opgezet. 

Nu 

Wat doen we nu om de klap op te vangen?


Deze een-keer-per-generatie-uitdaging met mogelijk blijvende impact vraagt allereerst om snelheid en flexibiliteit. 


  • Kies de juiste invalshoek
  • Heb oog voor zowel uw klanten als uw medewerkers
  • Focus op (verdere) digitalisering

Herstel

Wat doen we straks om onze verliezen weer recht te trekken?


Blijvende impact of niet, er dient nagedacht te worden hoe u straks reeds verloren afzet en omzet kunt inhalen.


  • Versnel digitale ambitie
  • Maak verloren of uitgestelde omzet goed
  • Wees klaar voor 'early demand'

Het nieuwe normaal

Wat gaan we structureel veranderen om te groeien en toekomstbestendig te worden?


Zal de verandering aanblijven binnen uw doelgroep? Zo ja, hoe? En wat moet u veranderen om daarin mee te gaan.


  • Bepaal het nieuwe marketing ecosysteem
  • Bouw verder aan digitalisatie
  • Blijf werken aan duurzame groei

advies over marketing in coronatijd.

Kunt u hulp gebruiken om een nieuwe strategie te bepalen of de huidige strategie te valideren? Plan dan eens een afspraak in met een van onze experts.

Boek een meeting

andere handige downloads.

Voor u beschikbaar gemaakt.

6 oefeningen om uw purpose, visie en missie te bepalen

Bekijk

SMART doelstellingen opstellen

Bekijk

Breng uw persona's in kaart.

Bekijk

Plan een afspraak met een van onze experts om u verder te helpen.

Tijdens de (online) meeting maken we kort kennis en proberen we een compleet beeld te krijgen van uw bedrijf en (nieuwe) marketing uitdagingen. Op basis van die inzichten kunnen we een beknopt advies geven en beoordelen of wij u zouden kunnen helpen. 

U zit logischerwijs nog nergens aan vast.

ontvang de whitepaper.

We zijn momenteel bezig met het opzetten van een inhoudelijke whitepaper vol met praktische tips, uitleg en strategische acties. Meld u aan via het formulier en ontvang de whitepaper zodra die klaar is.

Bij het aanmelden gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden. We spelen uw gegevens niet door aan derden en gebruiken uw gegevens enkel om u in de toekomst meer informatie toe te sturen waarvan we denken dat die relevant en van meerwaarde is voor u en uw bedrijf.